۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۲۱۸۰۸

سمینار «اهمیت حجاب در بقای خانواده در عصر حاضر» در پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار «اهمیت حجاب در بقای خانواده در عصر حاضر»، ویژه ایام شهادت حضرت زهرا(س) در لاهور پاکستان برگزار شد.
سمينار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، سمیناری با عنوان «اهمیت حجاب در بقای خانواده در عصر حاضر» با همکاری اتحادیه بین‌المللی بانوان مسلمان آسیا در محل سالن اجتماعات امام رضا(ع) خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، خانم امت الزهرا، طلبه مؤسسه آموزشی اسلامی المهدی لاهور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمة الزهرا(س) گفت: حجاب یکی از وظایف مهم و اسلامی ما برشمرده می‌شود؛ متأسفانه بسیاری از ما زنان غربی را الگو و نمونه برای خود قرار می‌دهیم در حالی که بهترین الگو و نمونه نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای تمامی زنان جهان، بانوانی چون حضرت فاطمة الزهرا(س)، حضرت خدیجة الکبری(س) و حضرت زینب(س) هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود، افزود: اگر ما بانوان بزرگی چون صدیقه کبری(س) را نمونه و الگو برای خود انتخاب کنیم و به سیره ایشان، عمل کنیم قطعاً زندگی سالم و جامعه‌ای امن خواهیم داشت.

 

اهمیت و جایگاه حجاب در سیره حضرت زهرا(س)

 

خانم زرفشان فرهین، عضو اتحادیه بین‌المللی بانوان مسلمان آسیا طی سخنانی، اظهار کرد: بدون شک، حجاب یکی از وظایف مهم اسلامی بانوان و یکی از قدرتمندترین وسیله بقای خانواده نام برده می‌شود.

 

وی بیان کرد: مسلمانان باید پای بند به حجاب باشند؛ قرآن کریم صراحتاً در مورد رعایت حجاب تأکید کرده است و اگر ما این را ندانیم دچار مشکل خواهیم شد.

 

عضو اتحادیه بین‌المللی بانوان مسلمان آسیا افزود: اگر ما به زندگی حضرت فاطمه(س) نگاهی بیاندازیم از اهمیت و جایگاه حجاب به خوبی آشنا خواهیم شد. آن حضرت، الگویی بسیار نمونه و کامل برای بانوان جهان اسلام است.

 

نقش مثمرثمر حجاب در پیشرفت و بقای جامعه اسلامی

 

حمیرا طارق، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی بانوان مسلمان آسیا، یکی از نیازها و ضرورت‌های اصلی جهان اسلام را آشنایی نسل جوان با حجاب و سیره عملی حضرت فاطمه(س) دانست و گفت: تمامی مذاهب دینی باید با اتحاد و همبستگی در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند و با وحدت میان خود، توطئه‌ها را در هم بشکنند.

 

وی در ادامه مطرح کرد: حجاب هدیه و نعمتی از آفرینش الهی است که موجب حفظ مقام و ساحت مادی و معنوی زن و مرد و همچنین، زمینه‌ساز رشد و کمال زنان تا رسیدن به مراتب عالی انسانیت است؛ لذا ما باید فرزندان خود را از این نعمت الهی آگاه سازیم که این حجاب است که در پیشرفت و بقاء جامعه اسلامی نقشی مهمی را ایفا می‌کند.

 

خانم معصومه محقق، استاد زبان و ادبیات فارسی خانه فرهنگ ایران، خانم نازیه گردیزی، ناظم مرکزی سازمان امامیه لاهور، نبیره عندلیپ، رییس جامعه سراجیه و عضو مجلس ملی پاکستان، خانم عائشه مبشر، از جامعه علمیه منهاج القرآن، خانم سکینه مهدوی، رییس بخش بانون حزب مجلس وحدت مسلمین، خانم سکینه مهدوی، رییس بخش بانون حزب مجلس وحدت مسلمین و خانم سیده طیبه نقوی، رییس بخش بانوان جامعه عروة الوثقی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

 

در بخشی دیگر از این مراسم، نمایشنامه‌ای با عنوان «حجاب مختلف کشورهای اسلامی» از سوی خردسالان اجرا و با استقبال شرکت‌کنندگان مواجه شد. همچنین، نمایشگاه «حجاب» شامل عکس، پوستر، کتب و لوح‌های فشرده از سوی خانه فرهنگ ایران در لاهور و غرفه حجاب اتحادیه بین‌المللی بانوان مسلمان آسیا برپا شد./982/ب103/د

ارسال نظرات