۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۲۲۰۳۹

اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از 250 بقعه متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح آرامش بهاری در 250 بقعه متبرکه و امامزاده استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح آرامش بهاری در 250 بقعه متبرکه و امامزاده استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

 

وی با بیان این که این سازمان هر ساله در ایام عید و لحظه تحویل سال‌نو برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مناسبی در سطح امام‌زادگان و بقاع متبرکه برگزار می کند، افزود: طرح آرامش بهاری نیز برای ششمین سال متوالی در سطح امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران اجرا می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که بقاع متبرکه استان در ایام نوروز آمادگی میزبانی از میلیون‌ها مسافر و زائر را دارد، ادامه داد: بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان با فراهم کردن امکانات رفاهی و سوئیت های اقامتی خود را برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی آماده می کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که آیین لحظه تحویل سال‌نو همراه به پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در امام‌زادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری برگزار می‌شود، اضافه کرد: حضور مردم در لحظه تحویل سال‌نو در جوار بقاع متبرکه چشم‌گیر است و همه‌ساله شاهد توجه بیشتر مردم نسبت به آن هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود از برپایی 65 خیمه معرفت در امام‌زادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: غرفه‌های پاسخگویی به شبهات دینی، کودک و نوجوان، چندرسانه‌ای، مشاوره ازدواج و مشاوره وقف نیز در این خیمه ها برپا خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران، خیمه‌های معرفت را از اثرگذارترین برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری دانست و اضافه کرد: 220 روحانی اعزامی از قم و روحانی بومی در اجرای طرح آرامش بهاری با اوقاف مازندران مشارکت می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، اجرای طرح آرامش بهاری تصریح کرد: تلاش ما این است که از روحانیان بومی در این ایام در بقاع متبرکه استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که طرح آرامش بهاری به‌صورت سراسری از 28 اسفند 94 آغاز و تا 14 فروردین 95 ادامه دارد، تصریح کرد: مراسم استانی لحظه تحویل سال‌نو با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در جوار امام‌زاده عباس (ع) ساری برگزار می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از مباحث مهمی که در این ایام در سطح بقاع پیگیری می‌شود را ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای برپایی صد خیمه معرفت در سطح استان در دستور کار است.

 

وی با بیان این که سازمان امور خیریه هر ساله به منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی و نیز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و  بقاع متبرکه، طرح نوروزی آرامش بهاری را در جوار اماکن متبرکه سراسر کشور اجرا می کند، افزود: این طرح امسال نیز از ابتدای نوروز آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق مطالبات معظم له در این باره کمر همت بست، گفت: در همین راستا با طراحی و اجرای طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی گامی مناسب در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برداشته است./950/202/ب1

ارسال نظرات