۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۲۲۲۰۵
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه تشریح کرد؛

برنامه های حرم حضرت فاطمه معصومه در تعطیلات نوروزی

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که در ایام سال نو تمام بخش های مختلف حرم از جمله خادمان در آماده باش بوده و به صورت 24 ساعتی به مردم خدمت رسانی می کنند، گفت: برنامه‌های بسیاری در تعطیلات نوروزی برای زائران و مجاوران در نظر گرفته شده است.
نشست خبري تشريح برنامه هاي نوروزي آستان مقدس حضرت معصومه حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد جهانگیرزاده، معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های نوروزی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که در ایام سال نو تمامی بخش های حرم در آماده باش بوده و بیش از 7 هزار خادم به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: در سال جدید در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران و مجاوران آستان بانوی کریمه برنامه‌های نوروزی در قالب ستاد آیین‌های فاطمی هماهنگ شده و به بخش مختلف آستانه ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به تدوین نقشه راهنمای زائران در لحظه سال تحویل گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته درب های شماره یک ، دو، 9، 10، 14 و 21 محل ورود و خروج برادران و درب های شماره سه، چهار، پنج، هفت، هشت، 11 و 20 برای رفت و آمد خواهران به حرم در نظر گرفته شده است.

 

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) درب های شماره 17، 22، 23 و 24 را محل رفت و آمد های خانوادگی عنوان کرد و گفت: در لحظه سال تحویل محل استقرار برادران در شبستان امام خمینی(ره) و صحن صاحب الزمان(عج)، محل استقرار خواهران در صحن امام رضا(ع)، شبستان نجمه خاتون(س، مسجد اعظم و بالکن های شرقی و غربی شبستان امام خمینی(ره) و محل استقرار زائران و مجاوران به صورت خانوادگی در صحن جوادالأئمه(ع)، صحن فاطمی، میدان آستانه و میدان امام خمینی(ره) خواهد بود.


جهانگیرزاده برگزاری باشکوه نماز جماعت در شبستان امام خمینی(ره)، میدان آستانه، صحن جوادلأئمه(ع) و صحن فاطمی در ایام نوروز و بازرسی زائران در محل های ورودی حرم مطهر را از دیگر برنامه های آستانه در ایام عید نوروز عنوان کرد.


وی تصریح کرد: دفاتر امانتداری حرم مطهر در ایام نوروز بیشتر می شود و دفتر امانات اشیا قیمتی در صحن امام رضا(ع) راه اندازی شده است و همچنین در ایام نوروز نرم‌افزار افراد گمشده و دریافت امانت‌داری اشیاء حجیم برای زائران در نظر گرفته شده است.

 

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: تنظیف و غبارروبی مستمر، گل آرایی حرم مطهر با گل‌های طبیعی، تنظیف فرش های حرم، سرویس سیستم روشنایی و لوسترها، تهیه چادر مورد نیاز به زائران و بسته بندی بسته های تبرکی آستان مقدس از دیگر خدمات ارائه شده در ایام نوروز به زائران و مجاوران است.


جهانگیرزاده با اشاره به خدمت‌رسانی چهار دستگاه خودروی برقی برای جابجایی زائران در مسیر پارکینگ طبقاتی به سمت حرم مطهرحضرت معصومه(س) اظهار کرد: برای سالمندان و افراد کم‌توان اضافه بر ارائه خدمات صندلی ویلپچر، دفتر ویلچر امانی نیز با 150 صندلی ویلچر در خدمت زائران خواهد بود.


وی افزود: فعال شدن سیستم معطرساز مکانیزه، فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های پزشکی در بخش خواهران و بخش برادران حرم مطهر، فعالیت موزه آستان مقدس در ایام نوروز و راه اندازی چهار دستگاه آسانسور برای شبستان نجمه خاتون(س) از دیگر خدمات ارائه شده 24 ساعت به زائران و مجاوران آستان بانوی کریمه در ایام سال نو است./968/202/ب2

ارسال نظرات