۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۲۲۳۹۳
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

برد موشکی کشور عامل امنیت و ثبات ایران اسلامی/ برخی سنت های نوروز خلاف شرع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که برد موشکی کشور عامل امنیت و ثبات ایران اسلامی است، گفت: تقویت توان موشکی برای دفاع و حفظ تمامیت ارضی کشور است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به اقتدار و امنیت نظام اسلامی ایران در منطقه، اظهار داشت: برد موشکی کشور عامل امنیت و ثبات کشور است.


وی با بیان این‌که ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نمی باشد، افزود: برد موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امنیت را برای کشور به ارمغان می آورد، توان موشکی ایران اسلامی برای دفاع و حفظ تمامیت ارضی کشور است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر ایجاد توانمندی دفاعی و باز دارنده قدرت نظامی کشور را در جهان بی نظیر عنوان و تصریح کرد: آزمایشات موشکی کشور نقض و مغایر هیچ قطعنامه نمی باشد، در جلسه اخیر شورای امنیت کشور های حاضر برای آن صحه گذاشتند.


وی رزمایش اقتدار ولایت و آزمایش موشک‌های بالستیک را پاسخی به تهدیدات آمریکا و اسرائیل دانست و ابراز داشت: موشک‌های بالستیک ما علاوه بر اینکه خطری برای اسراییل است، بلکه تهدیدی برای آمریکا نیز به حساب می آید.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در صورت ادامه تهدیدات نظامی آمریکا و اسرائیل پاسخ ایران را سخت و قدرتمند خواند و ادامه داد: به لطف الهی رژیم صهیونیستی رو به زوال بوده و مطابق فرمایش رهبر انقلاب اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.


وی با اشاره به شرایط منطقه و کشور های سوریه و عراق، خاطرنشان کرد: خروج روسیه به دنبال هماهنگی قبلی بوده است، این به معنی کوتاه آمدن پوتین از مواضع ضدتروریستی نیست، عاقبت گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی به نابودی خواهد رسید.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ایران را حامی همیشگی سوریه و مظلومان منطقه عنوان کرد و ادامه داد: ایران اسلامی در خط مقدم مقاومت و مبارزه با استکبار و دست نشانده‌های آن است و این مسیر ادامه خواهد داشت.


وی با اشاره به آغاز سال جدید و عید نوروز، این عید را به ملت ایران تبریک گفت و ادامه داد: عید در دین مبین اسلام روزی است که در آن گناهی نباشد، برخی سنت های این عید بر خلاف شرع اسلامی است و اگر گناهی رخ دهد نوروز دیگر عید نخواهد بود.


آیت الله شبستری روزی که در آن معصیت رخ دهد را روز عزا دانست و ابراز داشت: عید نوروز دارای محسناتی است و باید به آن توجه نمود، دعای تحویل سال نیز باید جدی گرفته شود و به مفاد آن توجه و عمل شود.


وی با بیان این‌که لازم است عید ملی نوروز با معنویت گره زده شود، گفت: صاحب جواهر، غسل نوروز را مستحب دانسته است و عطر زدن و اقامه نماز چهار رکعتی از اعمال عید است، از این رو مردم به اعمال عید توجه داشته باشند.


امام جمعه تبریز با اشاره به فجایع دوم فروردین سال 42 و کشتار در حوزه از سوی رژیم پهلوی، یادآور شد: این اتفاق سبب ایجاد بارقه در انقلاب و تحول مردم شد که به تبع آن انقلاب ایجاد و این سال به عنوان، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به ثبت رسید./854/201/ب2

ارسال نظرات