۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۳۲۲۵۷۵
برای سال تحصیلی جدید صورت می گیرد؛

پذیرش 25 طلبه جدیدالورود در حوزه علمیه برادران لردگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه لردگان گفت: پیش بینی ما برای سال تحصیلی جدید این است که بتوانیم میزبان 25 طلبه جدیدالورود در پایه اول باشیم و این بستگی به استقبال جوانان دارد.
حوزه علميه

حجت الاسلام محسن زمانی، مدیر حوزه علمیه لردگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به زمان نام نویسی حوزه های علمیه برای سال تحصیلی 96 -95 گفت: زمان نام نویسی از 4 بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و تا 20 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

 

وی با بیان این که نام نویسی برای حوزه های علمیه تنها از طریق سایت اینترنتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه صورت می گیرد، افزود: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی و دارا بودن شرایط سنی از شرایط ابتدایی ورود به حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام زمانی با اشاره به این که در حال حاضر 70 طلبه در پایه های اول تا پنجم در حوزه علمیه لردگان در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: پیش بینی ما برای سال تحصیلی جدید این است که بتوانیم میزبان 25 طلبه جدیدالورود در پایه اول باشیم و این بستگی به استقبال جوانان دارد.

 

مدیر حوزه علمیه لردگان همچنین با بیان این که در مجموع 8 نفر به عنوان استاد در این مدرسه مشغول تدریس برای سال تحصیلی جدید خواهند بود، تصریح کرد: از این 8 نفر، چهار استاد به صورت تمام وقت و چهار استاد به صورت نیمه وقت حضور خواهند داشت.

 

این مقام مسؤول به نقش حوزه علمیه این شهرستان در ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: از آن چایی که شهرستان لردگان بزرگ ترین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری از نظر وسعت و پراکندگی است و بیش از 250 روستا در مناطق محروم دارد، بنابراین باید توجه جدی به حوزه های علمیه و استقبال از آن ها صورت گیرد و این از ضرورت ها است.

 

وی با بیان این که خانواده ها باید با همه وجود فرزندان خود را به سمت تحصیل در حوزه های علمیه سوق دهند و بدانند که خیر دنیا و آخرت آن ها حضور در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم که فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه فراگیر شود و این نیازمند داشتن حوزه های علمیه پویا و فعال است.

 

حجت الاسلام زمانی با بیان این که کار طلبگی و قدم در این راه، کار آسانی نیست، افزود: دل بریدن از دنیا، عزم راسخ و تلاش شبانه روزی هم در جهت تحصیل علوم دینی و هم در راستای معنویت لازمه این مسیر است.

 

مدیر حوزه علمیه لردگان با اشاره به ضرورت های طلبگی گفت: انسان همانند ماشین نیست که بر روی نقشه ترسیمی حرکت کند؛ از این رو هر چه معلومات انسان زیاد باشد ظرفیت پذیرش او نیز بیشتر خواهد شد.

 

این مقام مسؤول درک ظرفیت حوزه علمیه از نظر محتوا و برنامه های غنی را از دیگر ضرورت های طلبگی دانست و گفت: متأسفانه هنوز برخی از مردم شناخت درستی از طلبگی ندارند.

  

وی، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم./9457/302/ب1

ارسال نظرات