۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۵۹۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان از برخورد شعاری با موضوع اقتصاد مقاومتی پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حمایت و استفاده از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی کشور باید فرهنگ استفاده از تولید داخلی را در جامعه ترویج و نهادینه کنند.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با بیان این که همه دولت‌ها واژه‌های اقتصاد بدون نفت را به کار برده‌اند، خاطرنشان کرد: اما در عمل شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در وابستگی نفتی در اقتصاد و بودجه دولت‌ها نبودیم.

 

وی با تأکید بر این که در سال جدید رسالت دولتمردان و مسؤولان بخش های مخلتف در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار سنگین است، افزود: مسؤولان از برخورد شعاری با موضوع اقتصاد مقاومتی به شدت پرهیز کنند و مقام عمل دغدغه های مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه حل مشکلات اقتصادی کشور واردات بی رویه از کشورهای اروپایی نیست، خاطرنشان کرد: بلکه دولت باید با فراهم کردن زمینه های مناسب تولید، بستر را برای تقویت تولیدات داخلی کشور فراهم کند.

 

حجت الاسلام صادقی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حمایت و استفاده از تولیدات داخل اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی کشور باید فرهنگ استفاده از تولید داخل را در جامعه ترویج و نهادینه کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که حل مشکلات کشور در گرو حمایت از تولید داخلی است، تصریح کرد: دولت باید فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی از خود شروع کند تا در همه بخش های جامعه نهادینه شود.

 

وی با بیان این که مسؤولان با حمایت از تولیدات داخلی به اقتصاد کشور کمک کنند، گفت: حمایت از تولیدات داخلی یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی و سبب پیشرفت کشور در همه زمینه های تولید می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، اقتصاد بیمار را یکی از مشکلات کشورمان دانست و با بیان این که دشمن با سوء استفاده از این روزنه به دنبال نفوذ در کشورمان است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکارهای لازم را برای جلوگیری از نفوذ دشمن فراهم کردند.

 

وی با تأکید بر این که نباید به توافق دلخوش باشیم بلکه باید با اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی مانع نفوذ دشمنان به کشورمان شویم، گفت: همواره باید به دنبال حمایت از تولید و صنعت داخلی باشیم که برکات خیر فراوان برای نظام مقدس اسلامی ما خواهد داشت.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحریم های دشمنان نتوانسته است تأثیری در اراده ملت قهرمان و مقاوم ایران اسلامی داشته باشد، بیان داشت: تحریم ها شکننده دشمنان هیچ گاه نمی تواند ما را از پای درآورد و این جا کشور امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تحریم های یک جانبه غرب علیه ملت ایران در 37 سال اخیر با ایستادگی و مقاومت مردم کشورمان خثی شد، افزود: دشمنان ملت ایران تصور می کنند با تحریم می توانند  مانع از سرعت گرفتن قطار پیشرفت کشور شوند.

 

وی با بیان این که با بیان این که تحریم های فلج کننده غربی ها زمینه ای را برای پیشرفت و توسعه کشور فراهم کرده است، بیان داشت: مردم کشورمان هیچ گاه در برابر زیاده خواهی های غرب سکوت نخواهند کرد و همواره با صلابت از منافع ملی کشورمان دفاع خواهند کرد./1317/302/ب1

ارسال نظرات