۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۲۲۶۶۵
آیت الله طبرسی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تکیه بر توان داخلی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که رشد اقتصادی در هر کشوری با تولید و کار کردن امکان پذیر است، گفت: تنها راه حل پیشرفت و توسعه کشور و همچنین جلوگیری از وابستگی به غرب بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن سال نو، گفت: بهار نماد تازگی و نو شدن است و همه باید همگام با آغاز فصل بهار کدورت و کینه را کنار بگذاریم.

 

وی، صله رحم و سرکشی را یکی از سنت های حسنه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای احیاء این سنت دیرینه است.

 

آیت الله طبرسی، سال جدید را فرصتی برای تحول درونی انسان دانست و گفت: بهار و نو شدن باید همراه با تحول قلب و روح انسان باشد.

 

وی با بیان این که سال جدید فرصتی برای بررسی گذشته است، افزود: باید خطاهای سال گذشته را جبران و خیر و نیکی را در وجود خود تقویت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: تحقق مسأله اقتصاد مقاومتی سد محکمی در برابر نفوذ اقتصادی دشمنان به کشور است و اقتصاد مهم ترین بخشی است که نظام سلطه تلاش می کند با استفاده از این اهرم ملت و نظام اسلامی را تحت فشار قرار دهد.

 

وی با بیان این که دشمنان پس از توافق هسته ای برای نفوذ سیاسی و اقتصادی در کشور نقشه های بسیار دارند، افزود: مقام معظم رهبری با اشرافی که نسبت به تحرکات دشمن دارند، هشدارهای لازم را به مسؤولان کشور دادند تا مراقب نقشه های دشمن باشند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که به هیچ وجه نمی توان کشور را با نگاه به بیرون اداره کرد، خاطرنشان کرد: تنها راه حل پیشرفت و توسعه کشور و همچنین جلوگیری از وابستگی به غرب بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.

 

وی با بیان این که رشد اقتصادی در هر کشوری با تولید و کار کردن امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: کار یعنی پویایی، تولید، به سمت هدف حرکت کردن، یعنی همان اقتصاد مقاومتی که کشورها برای رسیدن به آرمان های خود و رشد اقتصادی داخلی باید کار را سرلوحه خودشان قرار دهند.

 

آیت الله طبرسی، یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولیدات داخلی دانست و بیان داشت: اگر نتوانیم با حمایت از تولیدات داخل به چرخه صنعت کمک کنیم کشوری وابسته خواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که در اسلام به توانمندی اقتصادی مسلمانان نیز تاکید شد، افزود: اسلام می‌خواهد مسلمانان در مباحث اقتصادی به دیگر امت‌ها وابسته نباشند.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه اقتصاد نفتی و دولتی پاسخگو نیست، افزود: باید برای رفع مشکلات اقتصادی از ظرفیت مردمی کمک بگیریم.

 

وی با اعلام اینکه اسلام بهترین الگو‌ها را برای پایداری اقتصادی ارائه کرد، گفت: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی به صورت عینی در مازندران اجرایی شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار حمایت از سرمایه‌گذاری در استان شد و ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم تا فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با سالم‌سازی اقتصاد بر روی زمین نماند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود  با اشاره به تلاش‌های استکبار برای یکپارچه‌سازی خاورمیانه تحت امر رژیم صهیونیستی افزود: روشنگری امام راحل و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی مانع دستیابی صهیونیست ها به اهداف شوم نامناسب شد./950/201/ب1

ارسال نظرات