۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۳۲۲۶۹۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش و عزم مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با تصریح بر این که راه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش و عزم مسؤولان است، گفت: اقتصاد مقاومتی شکوفایی استعدادهای داخلی است.
مدير حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با بیان این که اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون زا و متکی بر توان داخل است، گفت: دولتمردان در سال جدید تلاش کنند در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارند.

 

وی با تصریح بر این که راه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش و عزم مسؤولان است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی شکوفایی استعدادهای داخلی است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد اسلامی بهترین شیوه برای اداره جامعه است، خاطرنشان کرد: باید با تحقق آن این مسأله را به عنوان الگوی جهانی به سایر کشورها معرفی کنیم.

 

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اهمیت نقش حمایتی دولت از سرمایه‌گذاران، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بازار رقابت را تقویت کنیم.

 

وی با بیان این که  دولت نقش مهمی در تقویت بخش خصوصی دارد، افزود: باید حمایت از این بخش را مورد اهتمام قرار دهد تا شاهد رشد و رونق تولید در داخل باشیم که این همان تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، شناسایی و تقویت استعدادها و ظرفیت‌های موجود کشور را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی راهبرد نظام برای برون رفت از چالش‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که دولت باید برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف نقشه راه تعیین کند، ادامه داد: ظرفیت‌های کم‌نظیری در کشور وجود دارد که باید شناسایی و در جهت بهره گیری از آن تلاش شود.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت حمایت از تولید داخلی، اظهار داشت: تخصص، تعهد و داشتن صداقت در تولید جامعه را به استقلال و خودباوری می‌رساند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که لازم است بازآفرینی شناخت چالش‌ها و راهکارهای لازم برای برون رفت از چالش‌ها دنبال شود، گفت: اگر این ها انجام نشود بیکاری به معضل لاینحل تبدیل می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که کار برپایه تکلیف و صداقت در کار از ویژگی‌های مهم در توسعه تولید است، تصریح کرد: هر فردی تکالیفی را در این نظام برعهده دارد که باید به درستی انجام دهد.

 

وی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، بیان داشت: باید عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم.  

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که خداوند متعال همه نعمت های الهی خود را در این کشور به مردم عطا کرده است، ادامه داد: باید از این ظرفیت های ارزشمند در جهت تقویت بنیه اقتصادی کشور بهره گیریم./950/302/ب1

ارسال نظرات