۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۲۲۷۷۱
امام جمعه محمودآباد:

جلوگیری از واردات بی رویه راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، جلوگیری از اسراف و حفظ و توسعه تولید داخلی را از مهم‌ترین راهکار‌های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه عمومی به تولیدات داخلی هستیم.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با تبریک فرا رسیدن سال جدید به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: فلسفه نام‌گذاری سال که بیش از یک‌دهه از آن می‌گذرد، در درون خود حکایت‌ها و عبرت‌های بس پیچیده‌ای دارد که با نگاه سطحی و ابتدایی نمی‌توان به ذات آن پی برد.

 

وی ادامه داد: آن‌چه در پنج سال گذشته به‌طور مرتب مورد تأکید قرار گرفته، تکیه بر اقتصاد و بازیابی توان داخلی و اتکا به درون و ظرفیت‌های داخلی کشور در همه ابعاد آن بوده و رهبر و ناخدای بصیر کشتی انقلاب، با تشخیص به‌موقع و دقیق عمق توطئه‌های استکبار جهانی علیه کشور و ابعاد فتنه‌گری آنها، این سال‌ها را نام‎گذاری کرده است.

 

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: در نام‌گذاری‌ سال‌ها در حوزه اقتصاد به‌نظر می‌رسد که این دغدغه‌ها به آخرین ایستگاه خود و آن‌هم اقدام و عمل همه‌جانبه برای ریل‌گذاری اقتصاد کشور با اعتماد به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و قطع وابستگی‌های زیان‌آور و تهدید کننده به خارج است.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: تنها راه نجات کشور اقدام دانش‌بنیان در همه حوزه‌های اقتصادی و داشتن فضای برابر یا حتی برتر در توافقات با دولت‌های خارجی برای مدیریت امور اقتصادی کشور و ایجاد رفاه و اشتغال برای طبقات مختلف است.

 

وی با اشاره به این که دولت به تنهایی نمی‌تواند در عملی کردن اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل موفق باشد و همه قوا و مردم باید کمک کنند، خاطر‌نشان کرد: احزاب و گروه‌ها، منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح دهند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، جلوگیری از اسراف و حفظ و توسعه تولید داخلی را از مهم‌ترین راهکار‌های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: فرهنگ‌سازی برای اقتصاد مقاومتی در جامعه ترویج و توجه عمومی به تولیدات داخلی تقویت شود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای کم کردن هزینه ها و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری است، ادامه داد: دولت باید در این زمینه طراحی ها و برنامه های مناسبی ارائه کند.

 

وی با بیان این که دشمنان از صلابت ملت ایران هراسان هستند، گفت:  تلاش امروز نظام سلطه علیه نظام اسلامی فشارهای اقتصادی که با ایستادگی و مقاومت ملت ایران در این توطئه جدید نیز شکست خواهند خورد.

 

امام جمعه محمود آباد با اشاره به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: حرکت در این مسیر نظام اسلامی را به پیشرفت و تعالی خواهد رساند.

 

وی با بیان این که در اقتصاد مقاومتی کشور هیچ وابستگی به غرب نخواهد داشت، گفت: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی برای ایران اسلامی عزت آفرین خواهد بود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به شکست متعدد دشمنان در سه دهه اخیر، افزود: امروز همه توان و سرمایه گذاری دشمنان انقلاب در عرصه اقتصادی متمرکز شده و تلاش می کنند تا تشدید تحریم ها خواسته های نامشروع خود را بر ملت ایران تحمیل کنند.

 

امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که ملت ایران زیر بار هیچ حرف زور و به دور از منافع ملی خود نخواهد رفت، تصریح کرد: این مردم بیش از سه دهه است که راه خود را پیدا کرده و تنها در مسیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم می کنند حرکت خواهند کرد./950/202/ب1

ارسال نظرات