۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۳۲۲۸۳۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

ترویج فرهنگ وقف از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ترویج فرهنگ وقف را یکی از راه های تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این که طرح آرامش بهاری برای ششمین سال متوالی در سطح امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران در حال اجرا است، گفت: سازمان اوقاف در طرح آرامش بهاری علاوه بر ارائه خدمات و امکانات به زائران در تدارک ایجاد فضای معنوی، ارائه خوراک فکری و دینی و در این راستا تاکنون موفق بوده است.

 

وی با بیان این که بقاع متبرکه استان در ایام نوروز آمادگی میزبانی از میلیون‌ها مسافر و زائر را داشته و دارد، ادامه داد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز سال 95 در 220 بقعه و امام‌زاده مازندران در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که آیین لحظه تحویل سال‌نو همراه به پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در امام‌زادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری برگزار شد، افزود: حضور مردم در لحظه تحویل سال‌نو در جوار بقاع متبرکه چشم‌گیر بود و همه‌ساله شاهد توجه بیشتر مردم نسبت به آن هستیم.

 

مدیرکل اوقاف مازندران از برپایی 65 خیمه معرفت در امام‌زادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: غرفه‌های مختلفی مانند غرفه پاسخگویی به شبهات دینی، کودک و نوجوان، نقاشی بکشید و جایزه بگیرید، چندرسانه‌ای، مشاوره ازدواج، مشاوره وقف برپا است.

 

وی خیمه‌های معرفت را از اثرگذارترین برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری دانست و افزود: 220 روحانی اعزامی از قم و روحانی بومی در اجرای طرح آرامش بهاری با اوقاف مازندران مشارکت می‌کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که طرح آرامش بهاری به‌صورت سراسری از 28 اسفند 94 آغاز و تا 14 فروردین 95 ادامه دارد، تصریح کرد: مراسم استانی لحظه تحویل سال‌نو با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در بقاع شاخص استان بر پا شد و این طرح به‌صورت شبانه‌روزی به مسافران و زائران خدمات ارائه می‌دهند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری به‌صورت جهادی از سوی کارکنان اوقاف و خادمان افتخاری و ثابت بقاع متبرکه تا پایان تعطیلات نوروزی به کار خود ادامه خواهد داد.

 

وی در ادامه سخنان خود ترویج وقف با نیازهای روز جامعه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و گفت: ترویج و گسترش این گونه موقوفات در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.

 

حجت الاسلام علیزاده وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و اظهار داشت: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود. 

 

وی از وقف به عنوان تفسیر عملی قرآن‌کریم و اهل‌بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: وقف؛ نام، یاد و اموال انسان‌ها را حتی بعد از مرگ واقف زنده نگه می‌دارد و همیشه در بین مردم و نیازمندان وجود دارد.  

 

حجت الاسلام علیزاده از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و با بیان این که وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است، افزود: کارآمدی و ظرفیت وقف تا حدی است که همه آحاد جامعه را در خود جمع کرده و هر فردی با هر دیدگاه اسلامی، دینی و انسانی در این سنت حسنه دینی مشارکت دارند.  

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بزرگ ترین واقفان قولی و عملی هستند، تصریح کرد: حتی می توان گفت خداوند متعال بزرگ ترین واقف جهان است چون این نظام هستی را وقف موجودات کرده است. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، افزود: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ تلاشی برای ترویج این فرهنگ اصیل صورت نمی گیرد و نهایت سوء استفاده از موقوفه های موجود از سوی رژیم گذشته انجام می شد، خاطرنشان کرد: با تبلیغ و ترویج صحیح، این سنت ارزشمند دینی از محرومیت بیرون آید. 

 

حجت الاسلام علیزاده از سنت حسنه وقف به عنوان بهترین راه ترویج معارف دینی در جامعه نام برد و با بیان این که رفع نیازهای بشری و حفظ کرامت انسانی با ترویج فرهنگ وقف صورت می گیرد، ادامه داد: یکی از بهترین راه های کاهش فقر و محرومیت در جامعه اسلامی ترویج و گسترش فرهنگ وقف است.

 

وی با اشاره به این که وقف بهترین بانک و گنجینه الهی است، گفت: حوزه وقف و موقوفات، حوزه بسیار مهم و اثرگذاری است که می‌توان از این زاویه و دریچه به ابعاد مختلف فردی و اجتماعی خدمات مناسب ارائه کرد و نیازهای مختلف جامعه را برطرف کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: حفظ عین موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان از وظایف اصلی اوقاف است که در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد تا هم موقوفات حفظ شود و هم نیات واقفان با دقت لازم صورت گیرد تا خدمت مهمی به جامعه انجام شود.  

 

حجت الاسلام علیزاده ترویج وقف با نیازهای روز جامعه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش این گونه موقوفات در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند./950/202/ب

ارسال نظرات