۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۳۲۳۱۰۱
در سال جدید؛

350 روحانی در مناطق مختلف خراسان شمالی مستقر می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه پارسال 250 روحانی مبلغ در روستاها و مناطق مختلف استان مستقر شده بودند، گفت: امسال و در قالب طرح گسترش روحانی در کشور، تعداد 100 روحانی جدید در روستاها و شهرک‌های استان مستقر می‌شوند.
حجت الاسلام خادمي-

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برنامه‌های این نهاد در سال جدید، از استقرار 100 روحانی جدید در روستاها و مناطق مختلف استان در سال 95 خبر داد و افزود: طرح گسترش روحانی در کشور به‌ویژه در شهرک‌ها و روستاها، ازجمله طرح‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود و امسال در قالب این طرح 100 روحانی در روستاها و مناطق مختلف استان مستقر می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود 250 روحانی مبلغ در قالب طرح‌های مختلف در روستاها و مراکز جمعیتی مستقر شده بودند، ادامه داد: با استقرار روحانیان طرح گسترش روحانی در روستاها و شهرک‌های خراسان شمالی، بخشی از نیاز موجود به روحانی مبلغ در استان مرتفع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه طرح گسترش روحانی برگرفته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده و از ضرورت‌های جبهه فرهنگی تبلیغی کشور محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از مدتی پیش در کشور آغاز شده و در همین مدت کوتاه نیز نتایج درخشانی داشته است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح انتقال دانش، تجربه، عقیده، فکر و نگرش اسلامی، ایجاد نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی، سنن اجتماعی و زمینه فرهنگ پذیری و به صورت کلی فرهنگ‌سازی در جامعه است.

 

به گفته وی افزایش استقرار روحانیان توانمند در مناطق پرجمعیت و محروم حاشیه شهرها و مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها یکی از ضرورت‌های اصلی جامعه به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی است.

 

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: البته پیش از اجرای این طرح نیز با تلاش روحانیون مستقر و طرح هجرت در روستاها، برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه فرهنگ دینی، مشاوره، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت، اقامه نماز جماعت و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در سال جاری فرستادن امام جماعت به ادارات و مراکز مشابه است، اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع 227 امام جماعت به ادارات خراسان شمالی فرستاده شدند.

 

وی با اشاره به اینکه نهاد تبلیغات اسلامی به اداراتی که درخواست امام جماعت دارند، روحانی مبلغ می‌فرستد، افزود: افزون بر فرستادن امامان جماعت به ادارات، نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در راستای ارتقای دانش و مهارت این روحانیان مبلغ نیز برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: در سال جدید نیز هر دستگاه و اداره‌ای که برای اقامه نماز جماعت درخواست امام جماعت داشته باشد می‌تواند درخواست خود را به نهاد تبلیغات اسلامی استان ارائه دهد تا از طریق این نهاد امام جماعت برای آن اداره تعیین شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد اجرای طرح حمایت و هدایت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد محوری استان است، خاطرنشان کرد: این طرح در راستای ترغیب و تشویق مساجد فعال و ایجاد فضای تعامل دوسویه با این مساجد در تحرک‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی مؤثر در راستای ترویج و بسط فرهنگ مسجد، توأم با در نظر گرفتن شاخص‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در قالب این طرح مساجد محوری استان برنامه‌هایی را برای اجرا در مناسبت‌های فرهنگی و دینی در طول سال پیشنهاد می‌دهند که این برنامه‌ها از سوی نهاد تبلیغات اسلامی حمایت مالی و اعتباری می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه مساجد محوری ابزار مناسبی برای توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی به منظور جذب بیشتر جوانان و نوجوانان هستند، اظهار کرد: در این راستا امسال با واگذاری مسؤولیت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی به این مساجد، تلاش می‌شود همکاری و مشارکت آن‌ها در اجرای سیاست‌های تبلیغی و مذهبی افزایش یابد./9314/302/ب1

ارسال نظرات