۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۲۳۲۹۲
امام جمعه بهشهر:

طلاب با استدلال های صحیح و منطقی پاسخگوی شبهات دینی باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود، گفت: طلاب حوزه های علمیه باید با استدلال صحیح و منطقی پاسخگوی این شبهات باشند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار مدیر و روحانیان مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تبریک فرا رسیدن سال نو، رسالت حوزه های علمیه را در ادوار مختلف تاریخ اسلام بسیار حیاتی و مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای بزرگ حوزه نبود حوزه و روحانیت عزت و عظمت امروز را نداشت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، عزت و اقتدار اسلام ناب را مرهون تلاش های بزرگان دین و فقهای گذشته دانست و افزود: جامعه اسلامی بدون نقش آفرینی علما و فقهای دینی به مقصد صحیح نخواهد رسید.

 

حجت الاسلام جباری روحانیت را پیشگام در تحولات دینی در طول تاریخ معرفی کرد و با بیان این که هر جا که روحانیت آگاه و با بصیرت حاضر بود دشمن از توطئه افکنی خود عقب نشینی کرد، بیان داشت: دشمنان اسلام همواره از حضور در صحنه روحانیت هراس داشته و عصبانی بوده اند، چون می دانند تنها قشری که مانع تحقق توطئه ها و دسیسه های آنها می شود روحانیت آگاه و با بصیرت است.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید بر این که روحانیان باید با عمل خود دین را تبلیغ کنند، گفت: مردم دین و احکام دینی خود را از عمل روحانیان می گیرند.

 

وی با اشاره به این که ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ که امروز بر عهده طلاب و روحانیان است، گفت: ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، هدایت و ارشاد مردم را یکی از مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان دانست و تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن از هر زمان دیگری به ما نزدیک تر است که باید با هوشیاری و بصیرت و تبلیغ صحیح دین توطئه دشمن را خنثی کنیم.

 

وی با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، بیان داشت: طلاب حوزه های علمیه باید با استدلال صحیح و منطقی پاسخگوی این شبهات باشند.

 

امام جمعه بهشهر همچنین به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و افزود: دشمن هر روز با هجمه های سنگین تلاش می کند جایگاه ارزشمند روحانیت را تضعیف و متزلزل کند که در این باره حوزه و روحانیت وظیفه دارند با آگاهی بخشی و روشنگری مانع تحقق توطئه های دشمنان شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: همه ما در برابر این تأکیدات مقام معظم رهبری مسؤول هستیم و باید به سهم خود رسالت و وظیفه خودمان را انجام دهیم.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که کشورمان در بسیاری از بخش های صنعتی، نظامی و پزشکی متکی به دانش بومی است، افزود: این دانش بومی در سایه ایمان و اعتقاد جوانان ایران اسلامی به خداوند متعال حاصل شده است.

 

وی با تأکید بر این که دولت باید شرایط لازم را برای ایجاد فضای سرمایه گذاری و همچنین جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران فراهم کند، ادامه داد: رسیدن به نقطه مطلوب توسعه اقتصادی سبب می شود که تهدیدها و تحریم های دشمنان علیه نظام اسلامی بی اثر باشد./1317/302/ب1

ارسال نظرات