۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۲۳۵۹۵
استاد حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت توجه به پژوهش های حوزوی با موضوع اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به پژوهش هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید افزون بر پیام رسانی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی در عرصه های پژوهشی نیز به این موضوع توجه کنند.
استاد حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام جواد تقی زاده گنجی، مدیر مدرسه علمیه مسجد جامع نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، این نامگذاری را با اهمیت و اثربخش دانست و با بیان این که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تهدید و تحریم های خارجی مصون نگه خواهد داشت، گفت: دشمن همواره از تحریم به عنوان حربه ای برای فشار و ضربه به ایران اسلامی استفاده می کند.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی های اقتصادی در کشور باید به گونه ای باشد تا در برابر هجمه های اقتصادی دشمنان ایستادگی و مقاومتی کنیم تا خللی در اقتصاد داخلی ایجاد نشود، افزود: تنها نسخه برای مقابله با هجمه های اقتصادی دشمنان اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه های اقتصادی در کشور باید طوری باشد تا روی پای خود بایستیم و به بیرون وابسته نباشیم، تصریح کرد: وابستگی به غرب مانع رشد و بالندگی کشور در عرصه های مختلف می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده خودکفایی در بخش های مختلف اقتصادی کشور را یک ضرورت بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: سیاست های اقتصادی کشور باید تنها در جهت خودکفایی و قطع وابستگی به کشورهای دیگر باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که دشمن همواره به دنبال نقاط ضعف در حوزه های مختلف به منظور فشار و تضعیف کشور است، افزود: باید راه های احتمالی نفوذ دشمن در حوزه های مختلف مسدود شود تا دشمن نتواند به خواسته های شوم خود دست یابد.

 

وی ادامه داد: اگر اقتصاد از درون پویا و کارآمد باشد و شاهد حمایت از تولیدات داخل و تقویت اشتغال در کشور باشیم به حتم هیچ یک از توطئه ها و نقشه های دشمنان عملیاتی نخواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت تولیدات داخل و تکیه بر اقتصاد درون زا را بهترین راه ایستادگی و مقاومت در برابر حربه های دشمنان دانست و تصریح کرد: اگر سیاست های اقتصادی کشور بر اصل بهره گیری از ظرفیت های داخلی بنا شود هیچ گونه از تحریم های دشمنان اثرگذار نخواهد بود.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که تنها شعار اقتصاد مقاومتی را سر دادن و روی کاغذ نوشتن راه به جایی نخواهد برد، گفت: شعارها در این عرصه باید به عمل تبدیل شود.

 

وی وظیفه دولت و مجلس در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت و مجلس در سال جدید باید با وحدت و همدلی در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارند.

 

مدیر مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که متأسفانه بودجه دولت در سال جدید نیز نمی تواند سیاست های اقتصاد مقاومتی را برآورده کند، افزود: تلاش ها و برنامه های دولت باید در این جهت بیشتر تقویت شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت حوزه های علمیه در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید اشاره کرد و گفت: حوزه و روحانیت بر اساس رسالت اصلی خود که همان تبلیغ دین است تلاش خواهند کرد در سال جدید مسأله اقتصاد مقاومتی را بیشتر در مردم جامعه تبیین و تشریح کنند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه همه تلاش خود را در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به کار خواهد گرفت، تصریح کرد: منابر و خطابه به عنوان مؤثرترین و قدیمی ترین شیوه های تبلیغی می تواند ظرفیت مناسبی برای تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی در جامعه باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به پژوهش هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید افزون بر پیام رسانی و تبلیغ این موضوع در عرصه های پژوهشی نیز به این موضوع توجه کند./950/302/ب1

ارسال نظرات