۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۲۳۶۹۴

سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین جشنواره تجلیل از خانواده های معظم شهدای انقلاب اسلامی ایران، با عنوان «اسوه های صبر و مقاومت» در تبریز برگزار شد.
مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با بیان این‌که امروز فرهنگ مادران شهید ایرانی به کشورهای عراق و سوریه نیز رسیده است، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم تربیت شده مادران فداکار ایران و مادران شهدا هستند.


وی افزود: مادران با تربیت فرزندان با ایمان و تقدیم آنان به انقلاب و حفظ اسلام معجزه کردند و در حال حاضر نیز با وجود تقدیم شهید همچنان در تربیت مدافعان حرم همت دارند، حضرت زهرا(س) الگوی ایثار و کمک به مستضعفان است و ما نیز باید به آنها تمسک کنیم.


حجت الاسلام نظری با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، به تشریح اوضاع و شرایط سیاسی و امنیتی حاکم بر منطقه پرداخت و با اشاره به خطر افراطی گری در کشورهای اسلامی تاکید کرد: با تمسک به ائمه باید خطر داعش را در جهان اسلام برطرف کنیم تا اسلام زنده بماند.


همچنین مادر شهید حامد جوانی، از شهدای مدافع حرم اظهار داشت: برای دفاع از اسلام و آرمان ها باید احساسات خود را کنار بگذاریم و با تقوای الهی همچون فاطمه زهرا(س) از دلبستگی های دنیا دست برداریم، امروز مکتب تشیع نیازمند خون جوانان شیعه است.


خانم پادوان با بیان این‌که باید با تقدیم شهید به جبهه مقاومت از اسلام پشتیبانی کنیم، خاطرنشان کرد: آبیاری ریشه اسلام با تقدیم شهید امکان پذیر است تا از گزند دشمنان در امان بماند، اگر 10 فرزند هم مانند حامد داشتم، تقدیم اسلام و انقلاب می کردم تا ارزش های مصون بمانند.


گفتنی است، در این جشنواره به صورت نمادین از شش مادر و همسر شهید مدافعان حرم، جنگ تحمیلی و مقابله با گروهک تروریستی پژاک تجلیل شد و مادران شهیدان روشنی ملت و تقی قویدل با تقدیم النگو و گوشواره های خود به مدافعان حرم برای حمایت از مقاومت، نمایش شورانگیزی اجرا کردند./935/203/ب1

ارسال نظرات