۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۲۳۷۹۸
امام جمعه اهر:

بنیاد مسکن به روستاها توجه مضاعف داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر توجه به آبادنی روستاها، روستاها را مراکز تولید محصولات کشاورزی و دامی دانست و گفت: اگر روستاها مورد توجه آبادانی، توسعه و امکانات قرار نگیرد، روند مهاجرت از روستاها افزایش خواهد یافت.
حجت الاسلام ناصر حاجي‌زاده، عضو شوراي اسلامي حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه، در دیدار با کارکنان اداره بنیاد مسکن شهرستان اهر به مناسبت هفته بنیاد مسکن، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نقشه راهی را برای دگرگون کردن اقتصاد کشور ترسیم نمودند.


وی با بیان این‌که کشور اسلامی ایران باوجود رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دیگر کشورها محتاج نیست، افزود: بنیاد مسکن که بعد از پیروی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) تأسیس شد و سبب برکات و آبادانی در مناطق محروم و تغییر ظاهر روستاها و بافت آن ها شد.


امام جمعه اهر با تأکید برلزوم تدوین برنامه‌های متناسب با اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توجه به افزایش تولید داخلی در کار مصرف تولیدات داخلی است، ضرورت دارد دولت از تولیدات داخلی حمایت کند.


وی با تأکید بر همراهی و همیاری مسؤولان و مردم در تحقق اقتصادی پویا و مقاوم، ابراز داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی همتی مضاعف از سوی مردم در مصرف تولیدات داخلی و حمایت از تولیدات داخلی از سوی دولت و مسؤولان را می طلبد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه با تأکید بر توجه به آبادنی روستا ها، روستا ها را مراکز تولید محصولات کشاورزی و دامی دانست و ابراز داشت: اگر روستا ها مورد توجه آبادانی، توسعه و امکانات قرار نگیرد، روند مهاجرت از روستاها افزایش خواهد یافت.


وی با بیان این‌که روند مهاجرت باید معکوس گردد و به سمت روستاها سوق داده شود، ابراز داشت: بیشتر مهاجرت روستاییان به شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها به دلیل نبود امکانات رفاهی و بهداشتی و در جهت تأمین نیازهای معیشتی است.


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به تأثیر روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: روستا ها محور تولید محصولات کشاورزی و دامی داخلی در کشور هستند و توجه به آن ها روند تولیدات داخلی را در راستای اقتصاد مقاومتی توسعه خواهد داد.


وی در تصریح کرد: امیدواریم برنامه‌های بنیاد مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته در راستای عملی کردن اهداف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری جهت آبادانی روستاها بیشتر باشد، همچنین که بنیاد مسکن برای پیشتازی از دیگر سازمان‌ها و نهادها نیازمند مدیریت جهادی است./854/202/ب3

ارسال نظرات