۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۲۳۹۲۳
امام جمعه بابل:

دولت اقدام علمی قابل توجهی برای عمل به اقتصاد مقاومتی انجام نداده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این مطلب که متأسفانه برخلاف شعارهای داده شده، دولت اقدام علمی قابل توجهی برای عمل به اقتصاد مقاومتی انجام نداده است، گفت: اجرای اقصاد مقاومتی نیازمند کار و اقدامی جهادی برای برون رفت از وضعیت کنونی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به توجه اسلام به فرهنگ شهادت، گفت: جامعه ما برای ایستادگی در مقابل دشمنان و تهدیدهای آنان نیازمند ترویج و تبیین فرهنگ شهادت است.

 

وی افزود: فرهنگ شهادت یک جامعه را در مقابل دشمنان و نشر فرهنگ بیگانه بیمه می‌کند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به حلول ماه رجب از این ماه به عنوان ماه برکت الهی نام برد و خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه برکت ریزان الهی بر امت است و از این رو این فرصت ارزشمند را باید قدر دانست.

 

وی با تأکید بر انجام اعمال ویژه شب و روز اول ماه رجب، خاطرنشان کرد: باید لحظه لحظه ماه رجب و لحظات معنوی این ماه پربرکت را با دعا، نماز و روزه های مستحبی قدر دانست.

 

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این مطلب که انسان برای بهره‌مندی از الطاف الهی ماه رجب تنها باید ظرف وجودی خود را به سمت این برکات بگیرد، اظهار داشت: اولیای الهی قبل از فرا رسیدن ماه رجب آن را یادآور می شدند و همدیگر را به خاطر رسیدن این ماه بشارت می دادند.

 

وی با  تبریک میلاد با سعادت امام باقر(ع)، ابراز کرد: امام باقر(ع) در زمان حیات نورانی شان سفره علمی گسترده‌ای را از معارف اسلامی گشود و امروز جهان اسلام هر چه دارد از ذخایر علمی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

 

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که یکی از ضروریات امروز ما توجه به علم در ادامه مسیر علمی امامان معصوم برای شکوفایی جامعه اسلامی است، گفت: به برکات علمی امام باقر(ع) در نشر حقایق و معارف دین اسلام، امروز غنی و بی نیاز هستیم و کتب حدیثی ما مملو از روایات ارزشمند و گهربار از امام باقر(ع) است.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری برای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، افزود: با کمال تأسف دولت یازدهم آنچنان برای اجرای اقتصاد مقاومتی اقدامی عملی نشان نداد و برخلاف شعارهای داده شده باید اقدام علمی و جهادی صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که باید بسیج عمومی برای اقتصاد مقاومتی در جامعه انجام شود، اظهار داشت: یکی از روش‌های تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه، جلوگیری از اسراف در جامعه است.

 

وی ادامه داد: جامعه ایران در بسیاری از امور مسرفانه عمل می کند و یکی از روش‌های عمل کردن به اقتصاد مقاومتی جلوگیری از اسراف است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اسراف های زیاد را در کشور موجب خسارت های سنگین به سرمایه ملی دانست و اظهار داشت: اگر دور ریزی های ما کاهش پیدا کند، اقتصاد ما پویاتر و بخش عمده ای از سرمایه ها به جای هدرروی ، به جامعه بر می گردد.

 

وی با اشاره به برجا ماندن تحریم های ضد ایرانی پس از برجام، خاطرنشان کرد: بد عهدی های آمریکایی ها در چند مدت اخیر پیش بینی هوشمندانه مقام معظم رهبری در خصوص، عدم پایبندی آمریکایی ها را نشان داد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به عدم تحقق مفاد توافق نامه هسته ای  توسط غرب، تصریح کرد: ما با دست گشاده بیش از توافق و تعهد هسته ای، در خصوص محدود سازی هسته ای خود اقدام کردیم اما غرب از ساده ترین تعهد خود یعنی مبادلات بانکی امتناع کرد.

 

وی ادامه داد: آنچه که به دست آوردیم امروز تنها به کاغذ پاره ای تبدیل شده و به جای عمل شدن روی کاغذ مانده است.

 

امام جمعه بابل با گرامیداشت سالروز ارتحال نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: آیت الله روحانی به تعبیر مقام معظم رهبری مشعل فروزان خطه شمال کشور بود و فقدان آن عالم ربانی در جامعه روحانیت احساس می شود.

 

وی افزود: هفدمین سالگرد ارتحال آیت الله روحانی با سخنرانی آیت الله علم الهدی در 23 اردیبهشت امسال همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) در مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل برگزار می شود./1313/201/ب2

ارسال نظرات