۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۲۴۴۹۱
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

روحانیان مستقر و طرح هجرت، سفیران فرهنگی و دینی نظام در روستاها هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه روحانیان اعزامی به روستاها تنها امام جماعت مساجد روستایی نیستند، گفت: روحانیان مستقر و طرح هجرت در واقع سفیران فرهنگی و دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی در روستاها هستند.
حجت الاسلام هدايتي- رييس تبليغات اسلامي بجنورد- ديدار با روحانيان مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مستقر و طرح هجرت شهرستان، با اشاره به اهمیت و اثر حضور روحانیان در روستاها و مناطق مختلف، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و ارتقای بعد معنوی مردم در مناطق روستایی از کارکردهای مهم روحانیان اعزامی به این مناطق است.

 

وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی طرح‌های دینی و فرهنگی در روستاها نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های متولی و نهادهای مردمی است، افزود: روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاها درواقع سفیران فرهنگی و دینی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند ازاین‌رو همه متولیان می‌بایست برای گسترش این مهم تلاش و همکاری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: روحانیان اعزامی به روستاها در سال‌های اخیر از ظرفیت‌های محل استقرار خود برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی استفاده مناسبی داشته و خدمات و برکات زیادی را برای این مناطق به ارمغان آورده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه روحانیان مستقر و طرح هجرت تنها امامان جماعت روستاها نیستند، تصریح کرد: این روحانیان مبلغ درواقع مدیر فرهنگی هر روستا نیز محسوب می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه روحانیان مستقر در روستاها نقش مهمی در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ملی و مراسم مذهبی در این مناطق دارند، افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران می‌توانند در پیگیری برنامه‌های مختلف از ظرفیت این روحانیان استفاده کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و موعد اعتکاف، با بیان اینکه غالب مساجد میزبان معتکفان در خراسان شمالی در مناطق روستایی واقع شده‌اند، اظهار کرد: اعتکاف یکی از برنامه‌های مهم مذهبی، فرهنگی و ملی کشور است که می‌بایست زمینه برگزاری هرچه بهتر آنچه در مناطق شهری و چه روستایی به خوبی فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه آیین اعتکاف سبب گرایش بیشتر جوانان به سوی معنویت و دوری آن‌ها از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، اضافه کرد: اعتکاف جوانان و نوجوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه آیین معنوی اعتکاف به برکت انقلاب و نظام اسلامی در کشور احیا شده است، ادامه داد: فرد معتکف در ایام البیض خود را وقف عبادت کرده و بر سر سفره لطف الهی می‌نشیند که این موضوع نقش زیادی در تقویت باورهای دینی جوانان دارد ازاین‌رو باید برای برگزاری باشکوه و مناسب آن تلاش شود.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر مشارکت و همکاری مناسب متولیان مساجد محل برگزاری اعتکاف، خاطرنشان کرد: اکنون در استان و سراسر کشور آثار و برکات برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد به ویژه در بین جوانان مشهود است به همین دلیل می‌بایست این آیین معنوی بیش از گذشته تقویت شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در خاتمه گفت: فرستادن روحانیان مبلغ به مساجد میزبان معتکفان، برگزاری حلقه‌های معرفتی با موضوع‌های ولایتمداری، عفاف و حجاب و ایثار و شهادت با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه، قرائت زنده قرآن، ادعیه و تصحیح قرائت نماز برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده نهاد تبلیغات اسلامی برای برگزاری در ایام البیض و موعد اعتکاف رجبیه است./9314/202/ب1

ارسال نظرات