۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۲۴۸۵۱
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

حوزویان از سیاست‌های صحیح حمایت کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین مطرح کرد: عده‌ای می‌خواهند بین حوزه و سیاست شکاف ایجاد کنند در حالی که حوزویان و روحانیت باید از سیاست درست حمایت کنند.
حجت الاسلام رضا کاظم لو
حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به رابطه حوزه با نظام اسلامی گفت: حوزه علمیه با نظام رابطه مادر و فرزندی دارند که قطع‌یقین جدایی این دو آفت بزرگی خواهد بود هرچند که این دو جدایی ناپذیرند.
 
وی افزود: اگر مادری تربیت فرزند خود را برعهده نگیرد طبیعی است این فرزند در طول مسیر با مشکلات زیادی روبرو خواهد بود.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین تصریح کرد: ایجاد کننده نظام امام خمینی(ره) بودند، قیام از حوزه علمیه آغاز شد و نخستین شهدای انقلاب از مدرسه فیضیه بودند و باید تاکید کرد که حوزه همچنان از نظام حمایت می‌کند و در این راستا جانفشانی می‌کند.
 
حجت‌الاسلام کاظم‌لو با اشاره به جریان‌های سکولار در حوزه‌های علمیه که چندین بار رهبر معظم انقلاب در این‌باره تذکر داده‌اند، اظهار کرد: نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه‌ خطر بزرگی است، سکولار تنها به معنای بی‌دینی نیست و معناهای مختلفی می‌توان از این مقوله برداشت کرد.
 
وی اضافه کرد: سکولار می‌تواند به شکلی باشد که فقط ظاهر دین در جامعه انجام شود همانند چیزی که در رژیم طاغوتی شاهد آن بودیم؛ در گذشته تاکید داشتند روحانیون فقط به کار دین مشغول بوده و در کار جامعه و مسائل سیاسی دخالت نکنند.
 
استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که حوزویان ابتدا باید مسائل دینی را به خوبی بدانند و بگویند و در کنار آن مسائل روز دنیا را نیز به خوبی بفهمند و تحلیل کنند.
 
حجت‌الاسلام کاظم‌لو ابراز کرد: سکولاری که حوزه را تهدید می‌کند برگشت به عقب داشته و همان سکولار زمان طاغوت است، عده‌ای می‌خواهند بین حوزه و سیاست شکاف ایجاد کنند در حالی که حوزویان و روحانیون باید از سیاست درست حمایت کنند.
 
مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به لفظ آخوند حکومتی و حکومت آخوندی که از طرف دشمن در جامعه رواج پیدا کرده است، گفت: هدف دشمن این است که افراد حامی نظام را آخوند حکومتی معرفی کند و بین فاصله ایجاد کند.
 
این مسؤول افزود: سیاست فراعنه که در قرآن نیز به آن اشاره شده است بر پایه تفرقه افکنی و حکومت کردن است همین هدفی که دشمنان نظام اسلامی دنبال می‎کنند بر ای ایجاد تفرقه عده‌ای را آخوند حکومتی می‌خوانند که مدافع نظام هستند و در مقابل افرادی این تفکر را دارند که ما تنها به کار دین مشغول خواهیم بود.
 
وی عنوان کرد: روحانی که در نظام سمت اجرایی دارد نباید در مباحث دینی کم بگذارد و از طرفی روحانی که سمت اجرایی ندارد باید آگاهی و شناخت کامل به مسائل روز داشته باشد.
 
حجت‌‎الاسلام کاظم‌لو با اشاره به انتظاری که رهبر انقلاب از حوزه و حوزویان دارند، خاطرنشان کرد: به روز بودن یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه است، امام زمان(عج) نیز می‌فرمانید که نائب من کسی است که مسائل روز بداند به این معنا که روحانیون باید حرف حق را از میان تبلیغات گسترده دشمن بفهمند و عالم به زمان خود باشند چراکه اگر کسی عالم به زمان باشد فریب نمی‌خورد.
 
وی در ادامه تأکید کرد: به روز بودن تنها به مطالعه مقاله و مجله نیست یک روحانی باید در گام نخست حق دین را کامل ادا کند پس از آن می‌تواند در مسائل روز ورود پیدا کرده و حق را از ناحق تشخیص دهد.
 
حجت‌الاسلام کاظم‌لو در پایان گفت: هر استاد بزرگواری باید در کنار درسی که به شاگردان خود می‌آموزد در حد توان خود باید مسائل روز برای افراد تحلیل کند و راه را باز کند برای طلبه‌های جوان که بروند روی مباحث مختلف فکر کنند./955/302/ب2
ارسال نظرات