۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۲۴۹۸۸
مدرسه علمیه کوثر ورامین:

لیلة الرغائب فرصتی برای احیای قلوب‌ است

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: شب زنده داری و احیا در این شب بسیار توصیه شده است و مقصود از شب زنده‌داری زنده کردن قلب است که این امر تنها با ذکر خداوند و تفکر در آفرینش امکان پذیر است.
ليلة الرغائب

طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره عظمت و فضیلت لیلةالرغاعب، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: از نخستین شب جمعه در ماه مبارک رجب غافل نشوید زیرا شبی است که فرشتگان آن را لیلةالرغائب می‌نامند.

 

وی افزود: این نامگذاری از آن جهت است که هنگامی که یک سوم از شب گذشت هیچ فرشته‌ای در آسمان‌ها و زمین باقی نمی‌مانند مگر این که در کعبه و اطراف آن جمع می‌شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین ادامه داد: در شب لیلةالرغائب خداوند به فرشتگان می‌فرماید ای فرشتگانم، هر چه می‌خواهید از من درخواست کنید و فرشتگان عرض می‌کنند حاجات ما این است که از روزه داران رجب در گذری و خداوند می‌فرماید این کار را انجام دادم.

 

شاکری گفت: بهتر است اگر کسی این حدیث را می‌شنود در این شب زیاد بر فرشتگان صلوات بفرستد تا تکلیفی را که آیه تحیت بر عهده ما گذاشته است به اندازه توان انجام داده باشد.

 

وی با اشاره به حدیث دیگری از رسول خدا، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند کسی که روز پنجشنبه اول رجب را روزه بدارد و سپس بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز به صورتی که در مفاتیح الجناح ذکر شده است بجا آورد خداوند حاجت او را ان‌شاءالله برآورده خواهد کرد.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین درباره احیاء و شب زنده داری این شب با فضیلت، اظهار داشت: شب زنده داری و احیا در این شب بسیار توصیه شده است و مقصود از شب زنده‌داری زنده کردن قلب است که این امر تنها با ذکر و تفکر امکان پذیر است.

 

شاکری ماه رجب را فرصتی برای کسب رضایت الهی و سلامتی حال‌ها و عمل‌ها دانست و تصریح کرد: اخلاص در عمل سبب کسب رضایت الهی است و پاداش عمل خالص از بنده مخلص بدون حساب است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: لیلةالرغائب فرصت مناسبی برای بندگان است تا با نیتی خالص در درگاه خداوند کسب فیض کنند./813/302/ب1

ارسال نظرات