۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۲۵۱۹۴
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

تصمیم‌گیری روی کاغذ مشکلات جامعه را حل نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران به وظایف مدیران و کارکنان دولت در تحقق شعار امسال اشاره کرد و گفت: اگر همه توان و ظرفیت مدیران نهادها در جهت خدمت گزاری خلاصه شود شاهد تحقق شعار سال خواهیم بود.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مسؤولان این شهرستان با تبریک در پیش بودن میلاد امیرمومنان(ع)، به سیره علمی و عملی ایشان اشاره و اظهار داشت: سیاست مردان خدا، بر محور تقوا، ارزش‌ها و عدالت است.

 

وی با بیان این‌که سیاست‌بازان، سیاست را شیطنت، حیله و نیرنگ می‌دانند، افزود: امام علی(ع) سیاستی که بر اساس حیله و نیرنگ باشد را نفی می‌کند، سیاست امیرمومنان(ع) بر محور تقوا، نفی ظلم، ایجاد عدالت در جامعه و محبت با مردم به‌ویژه توجه به طبقه پایین بود.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: تیم اقتصادی دولت نگاهشان به حل مشکلات اقتصاد کشور و بهبود معیشت زندگی روزمره مردم باشد، اینکه ملت پای عزت و استقلال کشور در شرایط سخت مقاومت کرد نشان از این است که مردم ایران همچنان در دفاع از انقلاب و کشور ایستاده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بحث اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در زمینه های متفاوتی چون، اقتصاد، تولید، وابستگی به قدرت های خارجی جبهه وسیعی دارد.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با اطلاع دقیق از وضعیت جهانی، مسیر پیشرفت و توسعه کشور را هر ساله مشخص می کنند، تصریح کرد: اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری هر ساله به خوبی عملیاتی شود، شاهد پویایی بسیاری از بخش های جامعه خواهیم بود.

 

امام جمعه فریدونکنار با تأکید براین که تحریم های همه جانبه غرب علیه ملت ایران با ایستادگی و مقاومت ملت ایران خنثی شد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی ثابت کردند که در هیچ شرایطی از حقوق حقه خود نخواهند گذشت.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران در برابر هر گونه زیاده خواهی و ظلمی با اقتدار خواهد ایستاد، تأکید کرد: قطار پیشرفت و توسعه ایران اسلامی با هیچ قدرت استعماری و استکباری نخواهد ایستاد.  

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف مدیران و کارکنان دولت در تحقق شعار امسال اشاره کرد و گفت: اگر همه توان و ظرفیت مدیران نهادها در جهت خدمت گزاری خلاصه شود شاهد تحقق شعار سال خواهیم بود.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که نیازهای مشروع مردم در عرصه های مختلف باید از سوی مسؤولان و خادمان جمهوری اسلامی پیگیری و به ثمر بنشیند، تصریح کرد: مدیران و کارمندان باید به همه مردم با نگاه عدالت محور خدمت رسانی کرده و نباید کسی مردم را در پیچ و تاب مراحل اداری انداخته و یا رها کند.

 

نائب رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی هوشیار باشند که اگر کسی دست نیاز به ادارات ما دراز کرده باید از راه قانون و در مسیر عدالت برای خدمت رسانی به شهروندان گام بردارند.

 

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: اگر مسؤولیتی به کسی واگذار می شود باید با نیت گره گشایی از مشکلات ملت و تعهد نسبت به تحقق خدمت رسانی مطلوب قدم بردارد.

 

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: آنچه که سبب نگرانی است، خلأ مدیریت جهادی و انقلابی به‌ویژه در حوزه نظارت است، تصمیم‌گیری روی کاغذ مشکل را حل نمی‌کند و باید اقدام و عمل را آغاز کرد چرا که نبود تفکر جهادی و انقلابی در حوزه سیاسی سبب می‌شود زمینه تهدید و نفوذ دشمن ایجاد شود.

 

وی با بیان این‌که بصیرت راه نفوذ دشمنان و بیگانگان می بندد، اظهار داشت: نوع رفتار آمریکا، بزرگترین تهدید برای ملت ایران و انقلاب اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، آمریکا را عامل اصلی آشوب، فتنه و ناامنی در منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: هدف اصلی این شیطان بزرگ در پیمان‌شکنی و تهدید، شکست انقلاب اسلامی است که متأسفانه برخی نخبگان سیاسی در داخل کشور با سخنان خود زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کنند./950/202/ب1

ارسال نظرات