۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۲۱۵

افتتاح مسابقات بین المللی قرآن کریم در کویت

خبرگزاری رسا ـ در هفتمین دوره این مسابقات بیش از 100 حافظ و قاری از 50 کشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران رقابت می کنند.
قرآن کريم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت به نمایندگی از امیر این کشور و تعداد زیادی از قاریان و حافظان کشورهای اسلامی - سفرا و روسای نمایندگی های مقیم ازجمله معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت افتتاح شد.

 

در آیین افتتاح این گردهمایی قرآنی، یعقوب الصانع وزیر دادگستری و اوقاف اسلامی کویت در سخنانی گفت: در جهانی که امروزه از انواع تنش ها- تفکرهای انحرافی و اختراعی که که گاهی انسان را از مسیر مستقیم منحرف می سازد رنج می برد- هیچ پناهگاهی بهتر از آیات قران کریم نیست.

 

در این دوره بیش از 100 حافظ و قاری از 50 کشور اسلامی رقابت می کنندکه به همت رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در کویت آقای تبسم چهره، قاری ممتاز بین المللی کشورمان در رشته تلاوت و آقای محمد محمودی نوجوان حافظ کل قرآن کریم در رشته حفظ شرکت دارند.

 

درحاشیه این مسابقات، نمایشگاهی از آثار هنری قرآنی و نمونه های قرآن نفیس برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده که شامل آثار تذهیب خوشنویسی، کتیبه نویسی و ریزنگاری است./994/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات