۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۳۲۵۴۸۴
معاون کمیته امداد کشور مطرح کرد؛

347 مددجوی کمیته امداد حافظ کل قرآن هستند/ بهره‌مندی 500 هزار مددجو از برنامه‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اکنون 347 نفر از مددجویان این نهاد حافظ کل قرآن کریم هستند، گفت: همچنین امسال 500 هزار مددجو از برنامه‌ها و مسابقات قرآنی نهاد کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
ميرشکار- معاون فرهنگي کميته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، علی‌اکبر میرشکار، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، عصر امروز در نشست خبری در بجنورد، با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در سال گذشته، اظهار کرد: پارسال حدود یک‌میلیون نفر از مددجویان نهاد کمیته امداد، آموزش‌های مربوط به مهارت زندگی و خانواده را فراگرفتند.

 

وی با بیان اینکه همچنین پارسال آموزش‌های مربوط به پیشگیری از اعتیاد برای 517 هزار نفر از مددجویان این نهاد صورت گرفت، افزود: در این زمینه بیش از 450 میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

 

میرشکار با اشاره به اینکه در حوزه آموزش اعتقادی و اخلاقی نیز بر اساس نیاز خانواده‌های مددجو اقدامات تخصصی برای 470 هزار نفر از مادران و دختران مددجو انجام شد، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه مددجویان به دلیل مشکلات و دغدغه‌های ویژه خود نیازمند خدمات مشاوره و راهنمایی هستند، 430 مشاور متخصص با هماهنگی با 150 کلینیک مشاوره در سراسر کشور به مددجویان خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه پارسال 760 هزار نفر از مددجویان این نهاد از خدمات مشاوره و راهنمایی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: این مشاوره‌ها نقش مهمی در پیشگیری از طلاق، پایداری زندگی مددجویان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار داشته است.

 

میرشکار با اشاره به اینکه اکنون 700 هزار نفر از مددجویان جوان نهاد کمیته امداد در آستانه ازدواج هستند، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای ازدواج این جوانان راه‌اندازی شبکه تسهیل‌گران ازدواج است.

 

وی با بیان اینکه درزمینهٔ برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی نیز پارسال 130 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد به اردوهای سیاحتی و 81 هزار نفر نیز به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: پارسال برای نخستین بار بیش از چهار هزار نفر از مددجویان به کربلا اعزام شدند.

 

میرشکار با اشاره به فعالیت 93 خوابگاه شبانه‌روزی با بیش از شش هزار دانش‌آموز زیر نظر کمیته امداد، اضافه کرد: خروجی خوابگاه‌های دانش‌آموزان مددجو بسیار مثبت بوده به‌گونه‌ای که بسیاری از این دانش‌آموزان در آزمون کنکور سراسری رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در کنکور پارسال 111 نفر از مددجویان این نهاد رتبه‌های یک، دو و سه‌رقمی کسب کردند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اکنون 350 هزار دانش‌آموز، 90 هزار دانشجو و سه هزار و 700 نفر طلبه تحت پوشش نهاد کمیته امداد هستند.

 

میرشکار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه دریافت می‌کنند، افزود: در این رابطه 51 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده اما این میزان اعتبار کفاف نیاز این دانش‌آموزان و دانشجویان را نمی‌دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به رویکردهای معاونت فرهنگی کمیته امداد در سال 95، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان تحت پوشش، توسعه اردوهای زیارتی، جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان مددجو و ایجاد شبکه اجتماعی و ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان برخی از اولویت‌های این معاونت در سال جدید است.

 

میرشکار با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن و توسعه فعالیت‌های قرآنی برای مددجویان یکی دیگر از اولویت‌های این نهاد در سال جاری است، ادامه داد: پارسال حدود 300 هزار مددجو در برنامه‌های قرآنی نهاد کمیته امداد شرکت کردند اما امسال تلاش می‌شود این میزان به 500 هزار نفر برسد.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه اکنون 347 نفر از مددجویان این نهاد حافظ کل قرآن کریم هستند، گفت: همچنین دو هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در زمینه‌های مختلف نخبه بوده که امسال تلاش می‌شود به صورت ویژه از این نخبگان حمایت شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات