۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۲۵۵۴۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

شعار زدگی نخستین آسیب اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی نسخه ای ارزشمند در مقابل اقتصاد لیبرالیستی و سوسیالیستی است، گفت: شعارزدگی نخستین آسیب اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه عده‌ای دچار این آسیب شده‌اند.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاومتی سرمشقی برای حرکت در راستای عدم وابستگی به بیگانگان است.

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی نسخه ای ارزشمند در مقابل اقتصاد لیبرالیستی و سوسیالیستی است، افزود: شعارزدگی نخستین آسیب اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه عده ای دچار این آسیب شده اند.

 

امام جمعه گلوگاه با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است، تصریح کرد: نباید گذاشت اقتصاد مقاومتی به یک موضوع تزئینی در محافل تبدیل شده و برخوردی نمادین با این موضوع مهم شود.

 

حجت الاسلام میراحمدی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی نیازمند حرکتی جهادی و حماسی است، ادامه داد: علیرغم شعارهای مطرح شده متأسانه امروز وضعیت تولیدات داخلی مناسب نیست و دولت باید جلوی واردات بی رویه به کشور را بگیرد.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه رفتار و گفتار عده ای در کشور با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است، تصریح کرد: تجملگرایی، اسراف، تغییر سبک زندگی و رفاه طلبی نباید در بین مسؤولان گسترش یابد زیرا رفتار مسؤولان زیر نگاه مردم است و سبب الگوسازی میشود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، رمز پیروزی و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را وحدت و همبستگی در سایه رهنمودهای ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: کلام نافذ مقام معظم رهبری همواره عامل وحدت و همدلی در کشور است.

 

وی با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی عامل پیشرفت و توسعه نظام اسلامی می شود، بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره بر این امر مهم و اساسی توجه دارند که باید تلاش های شایسته ای در این راستا صورت گیرد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: بهره گیری از اقتصاد مقاومتی خنثی کننده تحریم ها و تهدیدهای دشمنان است و راه را برای خودکفایی و استقلال کشور فراهم می کند و دارای ثمرات بسیاری است. 

 

وی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی مدون و شایسته ای از سوی مدیران است، گفت: نیاز است تا حرکت ها و اقدامات شایسته ای برای ترویج و بهره گیری از اقتصاد مقاومتی در جامعه صورت گیرد. 

 

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این که دولت و مجلس نقش مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، تصریح کرد: نیاز است تا حمایت از صنایع و کالاهای داخلی به نحوی شایسته در دستور کار همگان قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر این که بهره گیری از ظرفیت های داخلی زمینه ساز پیشرفت و تعالی می شود، گفت: سرمایه ها و ظرفیت های ارزشمندی در نظام اسلامی وجود دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان برای فشار در عرصه اقتصادی علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: این توطئه جدید دشمنان نیز با تبعیت از رهنمودهای رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی با شکست روبه رو خواهد شد./1317/202/ب1

ارسال نظرات