۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۲۵۵۴۸
آیت الله طبرسی:

اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای قطع وابستگی از بیگانگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، گفت: باید عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان شیلات استان با اشاره به ظرفیت بالای مازندران در مقایسه با دیگر مناطق کشور، افزود: مازندران باید به دیگران مدد برساند نه اینکه مدد بگیرد. 

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که کشاورز ما نباید دغدغه  مسائل اقتصادی داسته باشد و باید آرامش به فعالیت تولیدی خود بپردازد، تصریح کرد: مسؤولان باید هم از کشاورز و هم از زمین های کشاورزی حراست، حفاظت و حمایت کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به مسأله اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تحقق مطالبات معظم له در این باره بسیاری از مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی را نیز مرتفع خواهد کرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، بیان داشت: باید عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که خداوند متعال همه نعمت های الهی خود را در این استان به مردم عطا کرده است، ادامه داد: باید از این ظرفیت های ارزشمند در جهت تقویت بنیه اقتصادی استان بهره گیریم.

 

امام جمعه ساری، مازندران را قطب کشاورزی معرفی کرد و با بیان این که متأسفانه علیرغم وجود پتانسیل مناسب کشاورزی در استان هنوز نتوانستیم در جهت بهره برداری اقتصادی این ظرفیت ها گام برداریم، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید زمینه رفع مشکلات اقتصادی کشاورز را فراهم کنند تا شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی و رونق این بخش باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز همه وظیفه داریم شعار ما می توانیم را سرلوحه امور قرار دهیم، ادامه داد: مشغول شدن به کارهای روزمره هیچ گاه ما را به توسعه و بالندگی نخواهد رساند.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که قطع وابستگی ها باید اولویت برنامه های همه نهادها و وزارت خانه ها در هر حوزه ای باشد، گفت:  البته در چند سال اخیر تحریم های ظالمانه غرب زمینه را برای قطع وابستگی ها و حرکت در مسیر خودکفایی را فراهم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آمریکا و همپیماناش در ابتدای پیروزی انقلاب از هر ظرفیتی استفاده کردند که مانع پیشرفت و توسعه کشور در حوزه های مختلف شوند، افزود: همه تلاش و توطئه افکنی غربی ها استمرار وابستگی ایران به آنها بود که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً برچیده شد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز ایران اسلامی به عنوان الگویی اثرگذار در عرصه جهانی مورد توجه ملت ها و دولت قرار دارد، گفت: بسیاری از دولتمردان غربی به نقش و اثرگذاری ایران اسلامی در عرصه منطقه ای و بین المللی اذعان دارند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که پیشرفت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون بیش از سه دهه ایستادگی و مقاومت ملت در برابر زورگویان عالم است، بیان داشت: امروز غرب از پیشرفت و توسعه کشورمان بسیار هراسان هست و در همین مسیر نیز از هر ابزاری جهت جلوگیری از پیشرفت کشور استفاده می کند.

 

وی با بیان این که مازندران پتانسیل بسیار بالایی در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان دارد، افزود: باید ظرفیت های بالقوه موجود به خوبی شناسایی و در جهت بهره گیری از آن استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از ظرفیت های ارزشمند داخلی به حال خود رها شده است، تصریح کرد: باید به جای واردات بی رویه و نگاه به بیرون از ظرفیت های مغفول مانده داخلی استفاده کنیم.

 

آیت الله طبرسی موضوع اشتغال را یکی از مسائل مهم کشور دانست و با بیان این که متأسفانه در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بیکار هستند، افزود: باید با تقویت تولید داخل و حمایت از آن زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را فراهم کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با نگاه به بیرون و واردات بی رویه معضل اشتغال جوانان هیچ گاه رفع نخواهد شد، تصریح کرد: تنها راه حل این معضل مهم تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه عده ای در داخل به دلیل برخی مسائل فردی و گروهی علاقه ای به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارند، خاطرنشان کرد: این سیاست ها به جای آوردن روز کاغذ و برگزاری همایش باید در عمل به منصه ظهور برسد./950/202/ب1

ارسال نظرات