۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۲۳۶۴۸
مسؤول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان خبر داد؛

بیش از ۴۰۰ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در هرمزگان اجرا می شود

مسؤول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از اجرای بیش از 400 برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در هرمزگان خبرداد.
ابراهیمی

حسن ابراهیمی مسؤول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به ماوریت ها و وظایف عقیدتی سیاسی سپاه گفت: معنویت افزایی علمی، دانشی و تعمیق باورهای دینی در بین سپاهیان و بسیجیان از جمله ماموریت ها و وظایف عقیدتی سیاسی است.

 

وی در ادامه، عقیدتی سیاسی را متولی امر معنویت اعم از آموزش و تعمیق معنویت در سپاه خواند که زیر نظر نماینده ولی فقیه در سپاه اداره می شود.

 

مسؤول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، آشنایی نیروهای سپاه و بسیج با مبانی دینی و آموزه های دین اسلام و نهادینه کردن احساس مسؤولیت دینی در وجود آنان را از جمله ماموریت های معاونت عقیدتی سیاسی است.

 

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود، جدی گرفتن آموزش‌های عقیدتی در سپاه را یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: معظم له ارائه آموزش‌های عقیدتی و بصیرت افزایی به پاسداران را رمز بقا و تداوم اقتدار سپاه می دانند.

 

وی از برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی ویژه همه پاسداران و سربازان را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه عقیدتی و سیاسی در سپاه یاد کرد.

 

مسؤول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از برگزاری این دوره‌ها در 2 قالب درون استانی و برون استانی با هدف تقویت روزافزون ظرفیت‌های معنوی پرسنل سپاه در شهرهای مشهد  و قم خبرداد.

 

ابراهیمی، با اشاره به تداوم برنامه‌های فرهنگی و دینی در سپاه پاسداران از برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن با بهره مندی از روحانیون استان به عنوان یکی دیگر از اقدامات کلیدی عقیدتی و سیاسی یاد کرد.

 

مسؤول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، صیانت از سرمایه‌های انسانی سپاه در برابر توطئه های دشمنان و تقویت معنویت و آگاهی در میان نیروها را از اهم اهداف اجرای برنامه‌های دینی و عقیدتی برشمرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشریح برنامه های هفته عقیدتی و سیاسی در هرمزگان، دیدار با امام جمعه، برگزاری محفل انس با قرآن، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، برگزاری محافل روشنگری و بصیرت‌افزایی در شهرستان‌های مختلف استان، نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس، کوهپیمایی مربیان و کارکنان سپاه و برگزاری جشن‌های مبعث پیامبر(ص) را از جمله این برنامه ها برشمرد.

 

گفتنی است، یازدهم تا هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری با عنوان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید مطهری، هفته بزرگداشت عقیدتی سیاسی و معلم نامگذاری شده است./851/302/ب3   

ارسال نظرات