۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۲۳۷۰۴
وزیر کشور در همایش بزرگ روز شوراها:

تلاش دولت سپردن امور به مردم است

وزیر کشور گفت: از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی اعمال حاکمیت توسط مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش و اراده مردم در زنجیره تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها است.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور صبح پنج شنبه در همایش بزرگ روز شوراها در سالن اجلاس سران در تهران با تشکر از رئیس جمهور به خاطر پذیرش دعوت اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور، برای حضور در این همایش گفت: ملتی که در طول تاریخ اجازه اظهار نظر و ورود به چرخه مدیریت و حاکمیت و مشارکت در تعیین سرنوشت خود را نداشت، امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در تمام سطوح و از پایین ترین هسته های جامعه تا راس نظام ، در زنجیره تصمیم سازی و تصمیم گیری در قالب مردم سالاری دینی مشارکت دارد.

 

وزیر کشور گفت: تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا با مکانیزم انتخابات، ما را در عرصه مردم سالاری و دموکراسی نه تنها در بین کشورهای منطقه بلکه در سراسر جهان به عنوان الگویی موفق معرفی کرده است.

 

دکتر رحمانی فضلی با تاکید بر ضرورت استفاده از این ظرفیت عظیم، قانونی و ملی که منشعب از افکار و نظریات فقهی و سیاسی امام راحل (ره) بوده است افزود: تلاش دولت تدبیر و امید تقویت نظام مردم سالاری دینی و سپردن بیشتر کارها به دست مردم و افزایش مشارکت مردم در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی است.

 

دکتر رحمانی فضلی افزود: از زمان استقرار دولت یازدهم، تعامل دستگاههای مختلف اجرائی با نهادهای تصمیم گیر مردمی چه در قالب احزاب، گروهها، شوراها و سازمانهای مردم نهاد به صورت منسجم، منظم و قانون مدار ایجاد شده است و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان حلقه های اتصال بین ملت و حاکمیت می توانند نقش مهمتری را ایفا کنند.

 

وزیر کشور با اعلام برنامه های دولت برای تقویت شوراها گفت: با ایجاد کمیسیون شوراها و کلانشهرها در دولت و در دستور کار قرار دادن لوایح مختلف برای کمک به ساختار شوراها به ویژه در نظام مالی و اصلاح و بازنگری قوانین، گامهای مهمی از سوی دولت برای تقویت شوراهای اسلامی شهر و روستا برداشته شده است./807/د102/ج

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

 

ارسال نظرات