۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۲۳۷۳۶
حسن ربیعی مطرح کرد؛

چرا برنامه‌های قرآنی جذابیت و هیجان ندارد

سخنگوی سازمان اوقاف با طرح این پرسش که چرا برنامه های قرآنی جذابیت و هیجان ندارد؟ گفت: این سوال را از رسانه‌ها داریم و رسانه‌ها هم این سوال را از ما دارند که چه کاری باید انجام داد تا عنصر هیجان در مسابقات قرآن هم ایجاد شود؟
ربیعی

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن که پیش از ظهر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در رادیو قرآن برگزار شد، با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) گفت: اقدامات کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی از ماه ها قبل در پنج حوزه برنامه‌ریزی و آغاز شده است.

 

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های ما در کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن در حوزه رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ... بوده است.

 

ربیعی در ادامه گفت: شبکه‌های دیداری و شنیداری شامل حوزه سیما با محوریت شبکه قرآن سیما، حوزه صدا با محوریت رادیو قرآن و حوزه برون‌مرزی با محوریت شبکه الکوثر است و در حوزه رسانه‌های مکتوب نیز خبرگزاری ایکنا این ظرفیت را دارد که در حوزه مسابقات بین المللی قرآن جریان سازی خوبی داشته باشد و امیدواریم امسال اتفاقات خوبی در این عرصه ها رخ دهد.

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی مسابقات بین المللی قرآن عنوان کرد: مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام است که در ماه شعبان برگزار می‌شود و این مسابقات در واقع ویترین قرآنی کشور است که سالی یکبار برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان بر ارتقای کیفی و کمی مسابقات تأکید داشته اند، گفت: هدف ما نیز در درجه اول، نشر فرهنگ و معارف قرآنی در کشور است و تلاش داریم در خارج از کشور بحث دیپلماسی قرآنی را راه بیاندازیم؛ چرا که ارتباط با آنها از طریق قرآن راحت تر است.

 

ربیعی با طرح این پرسش که چرا برنامه های قرآنی جذابیت و هیجان ندارد؟ گفت: این سوال را از رسانه ها داریم و رسانه ها هم این سوال را از ما دارند که چه کاری انجام دهیم تا عنصر هیجان در مسابقات قرآن هم ایجاد شود؟

 

وی در این بخش از سخنان خود ضمن اینکه از مدیران رسانه ها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی خواست تا روی جامعه خاکستری برنامه ریزی کنند، عنوان کرد: آیا شهرداری می تواند پیام هایی را در حوزه قرآنی و مسابقات قرآن داشته باشد که مردم را میخکوب نگه دارد؟

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از مدیران شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی خواست تا امسال در کنار برگزاری مسابقات بین المللی قرآن مسابقه قرآنی رادیویی و تلویزیونی برگزار کند و به عنوان مثال نظر مخاطبان را درباره بهترین تلاوتهایی که در مسابقات بین المللی قرآن انجام می شود جویا شوند و جوایزی نیز برای برگزیدگان در نظر بگیرند.

 

وی یادآور شد: در صورتی که شبکه های رادیویی و تلویزیونی مسابقاتی را همزمان با مسابقات بین المللی قرآن برای شرکت عموم مردم در نظر بگیرند ما هم در سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی داریم تا بخشی از جوایز را برعهده بگیریم.

 

ربیعی با اشاره به شعار «یک کتاب، یک امت» که برای سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن انتخاب شده است، گفت: این شعار بسیار جای کار دارد و باید در رسانه های مختلف رادیویی و تلویزیونی و رسانه های مکتوب به این شعار نیز پرداخته شود.

 

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن روشندلان که همزمان با مسابقات بین المللی قرآن برگزار می شود، افزود: مسابقات قرآن روشندلان و سایر فعالیت های جنبی مسابقات بین المللی قرآن، می تواند جذابیت های زیادی برای مخاطبان داشته باشد که باید به این جذابیت ها پرداخته شود./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات