۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۳۷۲
آیت الله مجتهد شبستری:

بازرسی اصلی اسلامی و نیاز کشور است

امام جمعه تبریز بازررسی را از مسائل مهم و ضروری کشور دانست و گفت: بازرسی ها برای آن است که به تخلفات نهادها و کارکنان دولتی رسیدگی شود.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در دیدار با مسؤولان اداره کل بازرسی استان آذربایجان شرقی، بازرسی از را از مسائل مهم و ضروری کشور دانست و اظهار داشت: از همان صدر اسلام بازرسی وجود داشت.

 

وی با بیان اینکه در صدر اسلام اشخاصی بودند که گزارشات و تخلفات را به محضر پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیرمؤمنان علی(ع) می رساندند، افزود: عهدنامه مالک اشتر و دستورات حضرت به ایشان درباره استانداری مصر باید به تمامی ادارات، ارگان ها و سازمان های مهم تفهیم و آموزش داده شود.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به محتوای عهدنامه مالک اشتر، خاطرنشان کرد: وجود دیدبان ها و بازرس ها در عهدنامه مالک اشتر مورد تأکید واقع شده است، این یک دستور اسلامی است و نباید چنین تصوری شود که نهادهای امنیتی و نظارتی موجب دخالت در امور مردم است، بلکه همه این ها به خاطر تأمین امنیت جامعه بوده و ضروری است.

 

وی نظارت بر کار ارگان ها و نهادها را وظیفه سازمان بازرسی کل کشور خواند و ادامه داد: بازرسی ها برای آن است که به تخلفات مربوط به کارکنان دولت رسیدگی شود و در ادارات تخلفات و مشکلات پیش آمده بدون بازرسی نباشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران به توصیه امام علی(ع) سازمان بازرسی کل کشور تأسیس شده است و انتظار می رود که اگر نواقصی در امور بازرسی وجود دارد از طریق مجلس پیگیری شود تا خلأهای قانونی آن رفع شود.

 

وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی و امنیتی باید بدون هیچ گونه رودربایستی و بی کم و کاست به دنبال اجرای وظایف خود و تأمین امنیت باشند و از هیچ چیزی کوچک ترین هراسی نداشته باشند، افزود: دولت ها نباید در انتخابات کوچک ترین دخالتی داشته باشند و چینین عملکردی مایه ننگ بوده و شایسته نظام اسلامی نیست.

 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: تبریز مشهور است به شهری مذهبی، ولایی و انقلابی و حساب ویژه ای روی این شهر باز شده است و نباید شاهد تخلفات اداری باشیم./854/202/ب2

ارسال نظرات