۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۲۴۵۸۵
مطهری در موافقت با طرح اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو:

کنکور تنها فن تست‌زنی را تقویت می‌کند/ در شیوه فعلی مطالب به شکل مطلوب درک نمی‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مثبت است به دلیل اینکه وضعیت کنکور به نحوی است که فن تست زنی تقویت می‌شود و مطالب به صورت صحیح و مطلوب درک نمی‌شود.
علی مطهری

به گزارش خبرگزاری رسا، علی مطهری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب سال 92 برای اجرا در سال 95 گفت: با طرح مذکور موافق هستم به دلیل اینکه وضعیت فعلی سنجش دانشجو را بررسی کردم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سرنوشت یک دانشجو در شرایط فعلی برگزاری کنکور، در عرض چند ساعت تعیین می‌شود در صورتی که در این چند ساعت اگر دانش‌آموزی بیماری مثل سردرد داشته باشد دچار ظلم می‌شود.

 

مطهری افزود: در دین اسلام روی تقویت قوه تعقل تاکید شده و شهید مطهری در این رابطه اظهار داشته که باید زمینه‌های تقویت فکری فراهم باشد.

 

وی گفت: در حال حاضر وضعیت کنکور به نحوی است که فن تست زنی تقویت می‌شود و مطالب به صورت صحیح و مطلوب درک نمی‌شود که تاثیرات این موضوعات در دانشگاه‌ها مشهود است.

 

مطهری ادامه داد: آثار روانی کنکور روی رفتار دانش‌آموزان بعد از اتمام کنکور باقی می‌ماند و بسیاری از آن‌ها دچار رفتارهای ناهنجار می‌شوند که این گفته بسیاری از روانشناسان است.

 

وی گفت: اینکه عنوان می‌شود تفاوت تحصیل در مدارس وجود دارد یا مسئله لو رفتن سوالات مهم است باید در این رابطه گفت که در تبصره بند 3، آموزش و پرورش موظف شده تمهیدات لازم را در این زمینه فراهم کند.

 

مطهری ادامه داد: فرصت جبران برای دانش‌آموزان نیز فراهم است به دلیل اینکه اگر در سال اول دبیرستان معدل بالا نباشد می‌توانند در سال‌های بعدی معدل خود را جبران کنند. در حال حاضر نیز نمرات امتحان نهایی ملاک قرار گرفته می‌شود و در مجموع عدالت بهتر رعایت می‌شود و نباید فراموش کرد که هم اکنون نیز برخی دانش‌آموزان کلاس‌های کنکور متفاوت می‌روند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه دیروز مجلس درباره تعطیلی سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) باعث وهن مجلس شد که باید به نحوی این موضوع ان‌شاءالله جبران شود./858/د102/ج

ارسال نظرات