۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۲۴۶۴۵
از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور؛

امام جمعه جدید شهر درق در خراسان شمالی منصوب شد

طی حکمی از سوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام نعمت‌الله محمدی به عنوان امام جمعه جدید شهر درق در استان خراسان شمالی منصوب شد.
حجت الاسلام عابدینی- رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله محمدی را به عنوان امام جمعه جدید شهر درق از توابع شهرستان گرمه در جنوب غربی استان خراسان شمالی منصوب کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی در حالی به عنوان دومین امام جمعه شهر درق منصوب شده که پیش از این حجت‌الاسلام علی رجبی امام جمعه این شهر بود، حجت‌الاسلام رجبی اواخر فروردین‌ماه سال 91 به عنوان نخستین امام جمعه شهر درق از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور منصوب شد اما اردیبهشت‌ماه پارسال بود که به دلیل برخی مشکلات خانوادگی مجبور به ترک استان خراسان شمالی شد.

 

از اردیبهشت‌ماه پارسال تاکنون که حجت‌الاسلام محمدی به عنوان امام جمعه جدید شهر درق منصوب شده، نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر به امامت امام جمعه موقت، حجت‌الاسلام محمدرضا امانی برپا می‌شد.

 

در حکم حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خطاب به حجت‌الاسلام محمدی، امام جمعه جدید درق ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام علی رجبی، امام جمعه سابق این شهر، آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تأیید علماء اعلام جنابعالی از طرف رهبر معظم انقلاب به سمت امام جمعه شهر درق به مدت سه سال منصوب می‌شوید.

 

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت‌الاسلام محمدی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خون‌بار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آن‌ها را از تفرقه و اختلاف بر حذر دارد.

 

این حکم می‌افزاید: امید است روحانیت معظم، اهالی محترم و ارگان‌ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

 

گفتنی است، شهر درق با بیش از پنج هزار نفر جمعیت در فاصله ١٧۰ کیلومتری جنوب غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

 

اقامه نماز جمعه در 17 شهر خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأیید انتصاب امام جمعه جدید شهر درق، اظهار کرد: در حال حاضر نماز باصلابت جمعه در 17 شهر از 22 شهر استان اقامه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: البته در صورت مهیا شدن شرایط از سوی مسؤولان شهر چناران، در آینده نزدیک نخستین امام جمعه این شهر نیز معرفی شده و نماز باصلابت جمعه در چناران هم برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: برگزاری نماز جمعه در شهر چناران منوط به تأمین زیرساخت‌های لازم از سوی مسؤولان این شهر ازجمله تأمین دفتر و محل سکونت امام جمعه است.

 

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در خاتمه گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده به‌طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت افزون بر 930 هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و 22 شهر دارد که 52 درصد جمعیت آن در شهرها و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند./302/9314/ب1

ارسال نظرات