۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۲۴۶۷۶
فرمانده سپاه خراسان جنوبی:

ایستادگی شهید مطهری در برابر نفوذ فکری/ شهید مطهری دشمن شناس بود

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه دشمن در جنگ نرم روح و روان نوجوانان ما را نشانه گرفته است، گفت: فرهنگیان باید با مطالعه آثار شهید مطهری خود را در برابر پاسخگویی به مسائل آماده کنند.
فرمانده سپاه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار هاشم غیاثی شامگاه دوشنبه در نشست بصیرتی با فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار داشت: شهید مطهری باید برای فرهنگیان و دیگر اقشار الگوی تمام عیار باشد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در نظام مسئولیت‌هایی برعهده داشته اما به نوعی با ولایت زاویه دارند، افزود: بسیج و سپاه نهادهایی هستند که به عشق ولایت فقیه جان می‌دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امام عصر(عج) با شخصیت‌های بزرگی که در جامعه تربیت کرده در ارتباط است و این انقلاب را یک شخصیت و انسان کاملی به وجود آورده که در آن بن بست و شکست نیست.

غیاثی با بیان اینکه تنها انقلابی که از عمر آن 37 سال شده سپری شده و هنوز در سایه امام عصر ادامه دارد انقلاب اسلامی است، افزود: در طول تاریخ هیچ انقلابی بیش از 10 سال عمر نداشته و امروز اگر حکومت ما 37 ساله شده مدیون امامان معصوم هستیم.

وی بیان کرد: در شرایطی که بیداری اسلامی شکل گرفته ایران اسلامی مدیریت می‌کند و مسیری که امام معصوم مورد انتظارش است باید در آن مسیر گام برداشته و به تکالیف خود عمل کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه منتظر واقعی باید بداند امروز عشق به ولای رهبری را در لیست نخست برنامه‌های خود بدارد، گفت: منتظر واقعی باید شرایط روز جامعه را رصد کرده و در راستای تعالی اخلاقی معنوی تلاش کند.

غیاثی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه جنگ نرم افزود: دشمن با هر ابزاری به دنبال نابودی ما است و در جنگ نرم دشمن سراغ ایمان، صداقت و ارکان اصلی نظام می‌رود و فرصت را تبدیل به تهدید کرده و با روش‌های دقیق شخصیت و روان نوجوان ما را نشانه گرفته است.

وی اظهار داشت: اگر روزی در دوران دفاع مقدس دشمن خمپاره بر سر ملت ما فرود آورد، امروز روح و روان ما و جوانان را در نظر گرفته که باید مراقبت کنیم و در این راستا در مسیر الهی و خدا گام برداریم تا از گزندها در امان باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: افرادی که دغدغه مسائل را دارند باید یک دوره از آثار شهید مطهری را مطالعه کنند و با مطالعه کتاب‌های این شخصیت بزرگوار آماده پاسخگویی به برخی مسائل باشند که در این راستا فرهنگیان باید بیشتر از دیگر اقشار جامعه مطالعه کتاب‌های شهید مطهری را مد نظر قرار دهند.

غیاثی با بیان اینکه یکی از مهم ترین عوامل شکل گیری شخصیت شهید مطهری بستر خانواده بود، افزود: تأثیر قرآن در زندگی وی نقش زیادی داشت زیرا قرآن کتاب انسان ساز است اما امروزه قرآن در منازل ما مهجور مانده است.

وی با بیان اینکه باید درک مفاهیم قرآن را در نزدگی خود به کار ببریم، اظهار داشت: شهید مطهری هیچگاه تحت تأثیر دنیای غرب قرار نگرفت و اصالت خود را حفظ کرد و دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ از شخصیت و کتاب های مطهری بیشتر استفاده کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در برابر جنگ نرم دشمن آثار شهید مطهری می‌تواند راهگشا باشد و فرهنگیان با ارتباط بیشتر با اولیای دانش آموزان در بارور کردن شرایط  تلاش کنند.

ارسال نظرات