۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۲۴۸۲۴
امام جمعه زابل:

شهید مطهری سهم بزرگی در سنگرسازی اسلامی و ممانعت از کج‌روی‌ها داشت

امام جمعه شهرستان زابل گفت: شهید مطهری به سبب تسلط بر علوم دینی و فلسفه شرق و غرب طرح جدیدی ابداع کرده و سهم بزرگی در سنگرسازی اسلامی، تحقق انقلاب اسلامی و ممانعت از کج روی‌ها داشت.
کیخا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل امروز در همایش بزرگداشت شهادت آیت‌الله مطهری و هفته معلم، گفت: شهید مطهری عالمی مجاهد و عارفی حکیم بودند که نمونه بارز یک انسان تربیت‌یافته در مکتب امام خمینی(ره) بودند.

 

امام جمعه شهرستان زابل با بیان اینکه شهید مطهری از چهره‌های ارزشمند و ماندگار جهان اسلام هستند، اضافه کرد: ایشان با پیوند اهداف و عملکرد میان حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز وحدت این دو سنگر مهم علمی شد.

 

وی افزود: معلمی شغل انبیای الهی است که ارزش و قداست بالایی داشته و رسالت سنگینی بر دوش معلم قرار می‌دهد؛ شهید مطهری نمونه کامل یک معلم به معنای واقعی آن بود که راهی روشن پیش روی همه جویندگان علوم و معارف الهی گذاشت.

 

حجت‌الاسلام کیخا اظهار کرد: سرزمین سیستان و بلوچستان شخصیت‌های بزرگی مانند شهید مطهری، پرفسور شیخ نژاد، دکتر عمرانی و صدها نفر در حوزه‌های مختلف علمی و دینی به ایران معرفی کرده است.

 

وی بیان کرد: منطقه سیستان به سبب سوء مدیریت‌ها و مدیریت‌های مثبت ناپایدار گذشته به آن بلندای خودش و به آن جایگاه واقعی خودش تاکنون نرسیده است اما آینده درخشان این خطه چشم‌ها را خیره خواهد کرد.

 

امام جمعه شهرستان زابل همچنین در پایان از برگزاری همایش سیستانی‌های مقیم جهان در زابل خبرداد و افزود: این همایش در ماه‌های آینده در خطه دارالولایه سیستان برگزار و از چهره‌ها و نخبه‌های سیستانی در سرتاسر جهان دعوت به‌عمل می‌آید./202/831/ب1

ارسال نظرات