۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۲۵۲۷۹
امام جمعه خاش:

غرب، مروّج جاهلیت مدرن در دنیا است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: پیامبر اکرم برانگیخته شد تا با قتل، خونریزی، ظلم و بی‌عدالتی که نتیجه جاهلیت است، مقابله کند، اما امروز شاهد شکل‌گیری جاهلیتی پیشرفته و مدرن هستیم که دستگاه‌های غرب و در رأس آنان، آمریکا در دنیا ترویج می‌دهند.
میر

حجت‌الاسلام محمدحسین میری، امام جمعه شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: پیامبر اکرم(ص) به پیامبری برانگیخته شد تا مکارم اخلاق در جهان اقامه و روند رو به انحطاط جامعه بشری، به مسیر رشد و تعالی هدایت شود.

 

امام جمعه شهرستان خاش افزود: در عصر كنوني استكبار جهاني و آمريكا جاهليت را با شكل و روشي متقاوت از گذشته به جهان عرضه مي كند؛ همان خونریزی‌ها، نژادپرستی‌ها و همان بی‌عدالتی‌ها در شکل و شیوه جدیدی دوباره تکرار می‌شود.

 

وی ادامه داد: علایم و رفتارهای جاهلانه‌ای که در عصر جاهلیت رواج داشت، از جمله نوع پوشش بانوان، تفاخر آنان به چیزهای بی‌ارزش، قتل و آدم کشی، همه آن‌ها در عصر جدید هم به شیوه‌ای دیگر رواج پیدا کرده است.

 

حجت‌الاسلام میری بیان کرد: دین اسلام، دینی است که همواره در مقابل جاهلیت ایستاده است و به همین دلیل، دنیای غرب می‌خواهد با ایجاد و حمایت گروه‌های متحجر و وحشی مانند داعش، اسلام را زیر سؤال ببرد و موج اسلام‌هراسی را در دنیا تقویت کند.

 

وی عنوان کرد: تفکر افراطی‌گری و تکفیر که امروز دامان اسلام را گرفته است، زاییده دنیای استکبار و صهیونیسم است که نقشه کشیده‌اند امت اسلامی را این‌طور به جان هم بیندازند و امنیت اسرائیل تأمین شود.

 

امام جمعه خاش در پایان افزود: از زمان شکل‌گیری گروه‌های تروریستی همچون داعش و النصره و وقوع بحران در مناطق خاورمیانه از جمله سوریه و عراق، اسرائیلی‌ها امن‌ترین سال‌های خود را پشت سر گذاشته‌اند./303/831/ب1

ارسال نظرات