۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۲۵۳۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

ستاد اربعین به منظور خدمت رسانی به زائران پاکستانی در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام لطفیان در دومین جلسه ستادساماندهی شئون فرهنگی درمناسبت های مذهبی خراسان جنوبی گفت: ستاد اربعین به منظور خدمت رسانی به زائران پاکستانی درخراسان جنوبی راه اندازی می‌شود.
1

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در دومین جلسه ستادساماندهی شئون فرهنگی درمناسبت های مذهبی استان که باحضور اعضا در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: ساماندهی ایستگاههای صلواتی موضوع مهمی است که با توجه به گسترش آن و ورود برخی آسیبها از جمله آلودگی صوتی، ترافیک، مشکلات بهداشتی ضروری است اعضای محترم ستاد تدابیری در این زمینه بیندیشند.

وی گفت: صدور مجوز برای ایستگاه ها فقط با مدیریت هیأت های مذهبی و جانمایی کارگروه ویژه پیگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام لطفیان افزود: مسأله دیگر ساماندهی زایران اربعین و سالروز رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام است، که از یک سو خیل مشتاقان از داخل استان به زیارت مشرف می‌شود از سوی دیگر زایران استان های همجوار نیز از خراسان جنوبی عبور می‌کنند.

وی گفت: در این ایام زایران فراوانی از کشور پاکستان به مشهد مشرف می شوند که ضروری است با عنایت به روحیه مهمان نوازی مردم استان و تکریم زایران برنامه ریزی به منظور پذیرایی از این مهمانان با مدیریت هیأت های مذهبی صورت پذیرد.

وی گفت: دراربعین سال گذشته حدود ۱۳هزار زایر پاکستانی از استان عبور کردند که پیشنهاد می‌شود استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی وخراسان جنوبی کارگروهی را به منظور استفبال، پذیرایی واسکان آنان تشکیل دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با نگرانی از ورود برخی ناهنجاری ها در آیین های مذهبی گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام برات و آیین های سنتی مردم استان، یکی از دغدغه های ما مسأله اسراف است که متأسفانه زمینه ساز اتلاف سرمایه هنگفتی که می تواند گره گشای نیازمندان باشد، شده است.

حجت‌الاسلام لطفیان گفت: در این زمینه کارگروه ویژه ای تشکیل و با همکاری مردم خوب استان این موضوع نیز سامان مطلوبی پیدا نماید.

وی افزود: جشن های ماه مبارک شعبان باشکوه هرچه تمام تر در سراسر استان برگزار و مردم خراسان جنوبی با مشارکت در آیین های جشن ارادت خویش را به ساحت مقدس اهل بیت ( علیهم السلام) نشان خواهند داد./922/101/ب3

ارسال نظرات