۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۵۶۶

آغاز اعتصاب دو روزه در بنگلادش در اعتراض به حکم اعدام رهبر حزب اسلامی

اعتصاب دو روزه مردم بنگلادش در اعتراض به تایید حکم اعدام رهبر حزب جماعت اسلامی از امروز آغاز شده است.
رحمان نظامی، رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش

به گزارش خبرگزاری رسا،  اعتصاب دو روزه مردم بنگلادش در اعتراض به تایید حکم اعدام مطیع الرحمان نظامی، رهبر حزب جماعت اسلامی، بزرگترین حزب اسلامی این کشور از سوی دادگاه استیناف از امروز آغاز شده است.

 

رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش از سوی دولت این کشور متهم است که در سال 1971 میلادی و در جریان جنگ های استقلال بنگلادش از پاکستان مرتکب جنایت جنگی شده است.

 

نظامی که از نوامبر سال 2000 میلادی تاکنون رهبری حزب جماعت اسلامی بنگلادش را بر عهده دارد در حال حاضر برای رهایی از اجرای حکم اعدام خویش راهی جز بخشش از سوی رییس جمهور ندارد.

 

رهبر 74 ساله بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش در فاصله زمانی 2001 تا 2006 میلادی مقام وزارت کشاورزی و صنعت این کشور را بر عهده داشت.

 

حزب جماعت اسلامی می گوید که دادگاه مطیع الرحمان نظامی به صورت عادلانه برگزار نشده اما دولت بنگلادش مدعی است که تمامی استانداردهای لازم را در جریان دادرسی رعایت کرده است.

 

نظامی در سال 2012 میلادی به جرم جنایت علیه بشریت، کشتار دسته جمعی، تجاوز و مجبور نمودن افراد به پذیرش دین اسلام در جریان جنگ 1971 میلادی برای استقلال بنگلادش از پاکستان محکوم شناخته شده بود.  

 

گفتنی است، حزب سیاسی شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش از سال 2010 میلادی تاکنون دادگاه هایی برای محاکمه افرادی که جنایتکاران جنگی سال 1971 میلادی می داند به راه انداخته و چندین عضو بلندپایه از حزب جماعت اسلامی را به محاکمه کشانده است./990/ب903/د

ارسال نظرات