۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۴۲۵۶۲۱
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف فارس خبر داد؛

تشکیل کارگروه مشترک گردشگری مذهبی در حرم آستانه شیراز

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: کارگروه مشترک گردشگری مذهبی با حضور معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس در حرم مطهر سید‌علاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد.
حجت الاسلام میثم حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: کارگروه مشترک گردشگری مذهبی در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: این کارگروه مشترک با حضور اعضا و معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس و به دبیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این آستان مقدس برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه این کارگروه اولین کارگروه مشترک در سال ۹۵ است، ابراز کرد: در این جلسه طرح توسعه حرم مطهر سیدعلاء الدین حسین(ع) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: استان فارس با دارا بودن بیش از یک هزار و ۴۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری مذهبی دارد؛ از این رو توجه به توسعه امامزادگان و فراهم کردن نیازهای گردشگران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بین اینکه زیارت بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به گردشگری مذهبی را دربرمی‌گیرد، گفت: اگر نگاهی به آیه ۱۵۶سوره بقره بیندازیم، درمی‌یابیم که در فرهنگ اسلامی هدف اصلی از خلقت، رشد و ارتقای معنوی است؛ از این رو یکی از راه‌های تقویت معنویت و ایجاد ارتباط با معبود، زیارت است.

 

وی اضافه کرد: انسان وقتی به معنای عمیق زیارت‌نامه‌ها توجه کند و با عشق و علاقه به زیارت بپردازد، احساس می‌کند از طریق مکانی که مشغول زیارت است، به معبود خود نزدیک‌تر شده است.

 

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: به‌همین دلیل اداره اوقاف و امور خیریه و دیگر ارگان‌های ذیربط در تأمین مکان مناسب و با کیفیت و در خور شأن امامزادگان تمام تلاش خود را می‌کنند./919/102/ب2

 

ارسال نظرات