۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۲۶۱۷۷
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

مجاهدت و آزادگی تا رسیدن به عدالت جهانی مهم‌ترین درس اعیاد شعبانیه است

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اعیاد شعبانیه درس مجاهدت و آزادگی تا دست‌یابی به عدالت جهانی را به بشریت به ویژه به امت اسلام ارائه می‌دهد.
نشست هم اندیشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه استان، با تبريك ايام با بركت ماه شعبان، اظهار کرد: ايام ولادت ائمه اطهار (ع) در اين ماه از جمله میلاد با سعادت امام حسين (ع)، بزرگ مجاهد عالم بشريت و همچنين ولادت با سعادت بزرگ‌ترین برپاکننده عدل الهي در جهان، امام زمان (عج) فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های اسلامی و سبک و سیره این بزرگان در بین اقشار مختلف مردم است.

 

وی با اشاره به برکات و ثمرات ماه شعبان، افزود: درسي كه مناسبات ماه شعبان به همه بشریت به ویژه به امت اسلام می‌دهد درس مجاهدت و آزادگي تا رسيدن به عدالت جهاني است.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه يكي از امتيازات و افتخارات اسلام انقلابي نیز همين شاخصه مهم است، ادامه داد: لذا در دعايي كه در توقيع مبارك امام حسن عسكري (ع) به قاسم بن علاى همدانى در روز تولد امام حسین (ع) در رابطه با حضرت می‌فرمایند: «الْأَوْصِيَاءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِهِ حَتَّى يُدْرِكُوا الْأَوْتَارَ وَ يَثْأَرُوا الثَّارَ وَ يُرْضُوا الْجَبَّارَ».

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در روز تولد امام حسين (ع) خبر از تولد سترگ اهداف و آرمان‌هاي اين امام همام را می‌دهند كه همين اتفاقات مبارك در زمان ولادت حضرت ولي عصر (عج) نیز روی خواهد داد.

 

وی در ادامه با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت معنوی ایام شعبانیه، خاطرنشان کرد: باید در این ایام با برگزاری برنامه‌هایی با محوریت توسعه فرهنگ مهدویت و تبیین فلسفه انتظار، تلاش شود تا سبک زندگی اسلامی بیش از پیش در جامعه جاری و ساری شود.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اساس محوریت زندگی در جامعه سالم حرکت بر محور مهدویت است، اضافه کرد: باید تلاش شود تا با روش‌های مناسب و اصولی مردم را بیش از پیش با تعالیم الهی و فرهنگ مهدویت آشنا کرد.

 

حجت‌الاسلام سالاري مکی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات مدیران مدارس علمیه استان خراسان شمالی، اظهار کرد: موفقیت‌های کسب‌شده در بخش آموزشی، فرهنگی و پژوهشی نتیجه تلاش طلاب، اساتید و همه دست‌اندرکاران حوزه علمیه استان است.

 

در ادامه مديران مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی در راستاي افق‌های پيش روي حوزه علميه خراسان، پیشنهاد‌ها و نظرات خود به شوراي عالي حوزه علميه خراسان را بيان كردند و مقرر شد تا اين نظرات و پیشنهاد‌ها توسط نماينده مديران مدارس علميه استان، در همايشي كه به همين منظور در روز پنج‌شنبه، سیزدهم اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می‌شود به شوراي عالي حوزه علميه خراسان ارائه شود.

 

گفتنی است، ضرورت هم‌افزایی در راستاي اجرايي شدن فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار طلاب و روحانيون استان خراسان شمالي در مهرماه 1391، راه‌اندازی كرسي درس خارج در مركز استان و توجه و تأكيد بيش از پيش بر مقوله تهذيب در نظام آموزشي از مهم‌ترین مطالبات مدیران مدارس علمیه استان خراسان شمالی در این نشست بود./9314/پ202/ی

ارسال نظرات