۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۳۹۲
امام جمعه بیرجند:

فرائض دینی برای مردم تبیین و فرهنگ‌سازی شود

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید فرائض دینی برای مردم تبیین و فرهنگ‌سازی شود، گفت: با پرداخت زکات می‌توان خلأهای اقتصادی را پر کرد.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،‌‌ حجت‌الاسلام علی رضایی ظهر امروز در ستاد زکات استان، با اشاره به اینکه پرداخت زکات باید با نظارت ولی‌فقیه و با دستور ایشان باشد، اظهار داشت: ما باید در تمام ابعاد زندگی نظرات ولایت‌فقیه را به صورت عملی پیاده کنیم.

وی مردم استان را انسان‌هایی دین‌مدار و مومن دانست و افزود: فرهنگ‌سازی به امر زکات باید برای آحاد جامعه صورت گیرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه پرداخت زکات سبب برکت رزق و روزی و تطهیر روح می‌شود، گفت: به موازات آیات قرآن‌کریم، نقش پر رنگ پرداخت زکات را می‌توان در احادیث و روایات ائمه معصومین نیز نظاره کرد.

رضایی زکات را یک واجب مالی ذکر کرد و ادامه داد: با پرداخت زکات می‌توان خلأهای اقتصادی را پر کرد.

وی با  انتقاد از اینکه ساز و کار زکات قوی نیست و باید تقویت شود، اظهار داشت: انسان‌ها باید روحیه قناعت و عزت نفس را در خود تقویت کنند.

امام جمعه بیرجند سرمایه روحانیت را، واجبات شرعی ذکر کرد و افزود: مراجع نظام در حد یک مشاور هستند چنانچه ولایت‌فقیه در رأس دایره حکومت جمهوری اسلامی قرار دارد.

رضایی‌ به ساخت و ساز خانه‌های عالم در روستاها اشاره و تصریح کرد: در بسیاری از روستاها خانه‌های عالم ساخته شده در صورتی‌که حتی یک روحانی مستقر در این روستاها برای پاسخ دادن به مسائل شرعی اهالی روستا نیست.

وی به بحث ولایت اشاره کرد و اذعان داشت: در این زمینه فقط شعار می‌دهیم ولی هیچ اقدامی را محقق نکردیم./922/101/ب3

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خمس یکی از واجبات الهی است که در دایره زکات قرار دارد، افزود: گسترش فرهنگ زکات در جامعه امری لازم است و همه مسؤولان باید در این زمینه تلاش کنند.

رضایی با بیان اینکه باید فرائض دینی برای مردم تبیین و فرهنگ‌سازی شود، خاطرنشان کرد: همچنین مردم باید آگاه باشند و افرادی که زکات می‌پردازند شناخته شوند و در جلسات از آنها تقدیر شود بنابراین زکات هدف‌گیری حل مشکلات اجتماعی است./922/101/ب3

ارسال نظرات