۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۹۶۸
امام جمعه پردیسان قم:

بیداری رهبر انقلاب سبب آشفتگی دشمنان شده است/ هیچگاه در برابر آمریکا اظهار ضعف نخواهیم کرد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی از تطهیر بهائیت به عنوان برجام بعدی یاد کرد و گفت: استضعاف معنای بدی ندارد بلکه اظهار ضعف بد است؛ این که آمریکا اموال ایران را دزدیده است به خاطر استضعاف است ولی ما هیچگاه در برابر آنان از خود ضعف نشان نخواهیم داد.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیات اول سوره قصص اظهار داشت: اراده خداوند به این تعلق گرفته است که مستضعفان را در زمین حاکم و حکومتشان را پا برجا کند.

 

فرعونیان باید منتظر ضربه جهان استضعاف باشند

وی با بیان این که فرعونیان با ثروت و تبلیغات خود مردم را به ضعف می کشانند، افزود: همان طورکه خداوند فرعون و هامان را به نابودی کشاند فرعونیان امروز هم باید منتظر ضربه جهان استضعاف باشند زیرا این یک قاعده است که هر کس راه فرعون را رفت به وسیله موسی زمان نابود خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به ولادت امام زمان(عج)، نیمه شعبان را مصادف با سه مناسبت دانست و خاطرنشان کرد: اولین مناسبت میلاد امام عصر(عج) است که آغاز غیبت کوچک 5 ساله امام زمان(عج) است و بعد از این 5 سال غیبت صغرای 69 ساله ایشان آغاز شد.

 

وی مناسبت دیگر نیمه شعبان را وفات محمد سمری، چهارمین نایب خاص امام زمان(عج) خواند و افزود: غیبت کبری هم از همین نیمه شعبان آغاز شده است و حضرت در این رابطه در نامه ای که به محمد سمری نوشتند فرمودند که بعد از خود نائبی را معرفی نکن زیرا غیبت کبری آغاز خواهد شد و ظهور من بعد از مدتی طولانی که موجب قصاوت دلهای مردم خواهد شد و زمین را ظلم فرا خواهد گرفت اتفاق خواهد افتاد.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که هر کس قبل از خروج سفیانی ادعای مهدویت کند دروغگو است، گفت: انگلیس که در اهل سنت ابوبکر بغدادی را درست کرده است در بصره هم فردی به ظاهر شیعی را بر می گزیند تا از خلأ قدرتی که از برکناری صدام ساخته اند بتوانند بر ایران تأثیر بگذارند و حقانیت شیعه را زیر سؤال ببرند.

 

بیداری رهبر سبب آشفتگی دشمنان شده است

وی به ساختن فرقه ضاله بهائیت در ایران اشاره کرد و افزود: کسانی که می خواهند به نام انقلاب فرقه بهائیت که نه دین است و نه حزب را تطهیر کنند و از آن به عنوان برجام چند نام می برند باید بدانند که هم رهبر و هم مردم ایران بیدار هستند و همین بیداری است که سبب آشفتگی دشمنان شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه سومین مناسبت نیمه شعبان روز جهانی مستضعفین است، ابراز داشت: در 15 شعبان هزاران نفر از سرار دنیا به جمکرانمی آیند تا به دشمنان نشان دهند که شیعه بی کس و غریب نیست و با این رهبر پنهان و نائب بر حقش دنیا را غافلگیر خواهد کرد.

 

در قاموس انقلاب بن بستی وجود ندارد

وی با بیان اینکه در قاموس انقلاب بن بستی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به اراده خداوند پیروزی نهایی از آن مستضعفان است ولی عده ای مأیوس از وعده خدا چشم انداز خود را در سازش با مستکبرین می دانند و راه پیروزی را در همراهی با آنان می دانند.

 

ایران مرکز انقلاب مستضعفان جهان است

امام جمعه پردیسان واژه مستضعف را ورای ادیان، نژادها و قومیت ها دانست و تصریح کرد: مستضعف می تواند سنی باشد در فلسطین، می تواند چهار امامی باشد در یمن، می تواند علوی باشد در سوریه، می تواند 12 امامی باشد در لبنان و می تواند نمونه شیعه ناب باشد در ایران که خداوند این سرزمین را برای مرکزیت انقلاب مستضعفان برگزیده است.

 

وی با اشاره به زمان ظهور امام زمان(عج) اذعان داشت: این ظهور نوید آزادی برای تمام مستضعفان جهان خواهد بود و ارزش این انقلاب جهانی هم به این است که جهان را از زیر سلطه عده اندکی که خود را جامعه بین المللی می دانند آزاد خواهد کرد.

 

مرگ بر آمریکا شعار ابدی ملت است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که امریکا شیطان اعظم است، گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعار ابدی این انقلاب است و هرگز از ذهن مردم پاک نخواهد شد و کسانی که دل به شیطان بسته اند باید به دامان همان شیطان پناه ببرند.

 

وی با بیان این که ما از تهدید دشمنان نمی ترسیم، اظهار داشت: کسانی که چهره انقلابی ولی دل در گرو شیطان دارند روزی مجبور خواهند شد این نقاب را از چهره بردارند و آن روز رسوا خواهند شد و خواهند فهمید که جایی در میان این مردم ندارند.

 

امام جمعه پردیسان تمام انبیا(ص) و اولیای خدار ا مستضعف خواند و افزود: مستضعف معنی بدی ندارد بلکه به معنی این است که حق آنها ادا نشده است و با به وسیله حاکمان و یا به وسیله عدم شناخت مردم در استضعاف بوده اند.

 

هیچگاه در مقابل آمریکا اظهار ضعف نخواهیم کرد

وی با بیان این که استضعاف چیز بدی نیست بلکه این ضعف است که بد است، گفت: این که آمریکا 2 میلیارد دلار از پول ما را دزدیده است به خاطر استضعاف ما است ولی این دلیل بر ضعف ما نیست زیرا این پول را از آنها به هر طریقی باشد خواهیم گرفت و در مقابل آنها اظهار ضعف نخواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه اول با اشاره به آیه 16 سوره حدید، اظهار داشت: ایمان ظاهری و فاصله گرفتن از حجت خدا موجب قصاوت دل می شود ولی اگر انسان به یاد خدا باشد و قدرت خدا را بداند هیچ گاه در دین تردید نمی کند و در مقابل خدا خاشع خواهد بود.

 

وی به جریان تأثیر این آیه بر فضیل عیاض اشاره کرد و افزود: گاهی یک دزد و راهزن در درونش انقلاب می شود و به راه راست هدایت می شود وگاهی هم برعکس کسی که یک عمر در راه خدا بوده با یک آزمایش و امتحان الهی راهش را عوض می کند و از شیطان پیروی می کند.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که بانکداری ما اصلا اسلامی نیست و ربا را رنگ و بوی جعاله و مضاربه داده اند، گفت: اقتصاد زمان ظهور امام عصر(عج) اقتصاد بدون پول خواهد بود و امروز هم کشورهایی مانند سوئد و نیجریه این اقتصاد را دنبال می کنند زیرا تمام مشکلات تورم و رکود به خاطر پول است و باید این دلارهای مسموم و بیمار که اقتصاد دنیا را تسخیر کرده است از بین برود و تنها در این صورت است که کشاورزی شکوفا خواهد شد و اقتصاد رونق خواهد گرفت./843/پ201/ج1

ارسال نظرات