۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۲۸۰۲۱
از سوی کارشناس آلمانی؛

بی‌ثباتی و شرایط امنیتی پیچیده مصر در سایه سیاست‌های السیسی بررسی شد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه آلمانی شرایط امنیتی در مصر را در سایه سیاست‌های سرکوبگرانه رئیس جمهور این کشور بحرانی و پیچیده ارزیابی کرد.
عبدالفتاح السیسی

به گزارش خبرگزراری رسا، "مایکل لودرس"، از کارشناسان برجسته مسائل خاورمیانه در آلمان در گفت وگو با سایت رادیو آلمان درباره اوضاع مصر هشدار داده و گفت: جو سرکوبگری که رییس جمهور مصر در این کشور ایجاد کرده است بیشتر و بیشتر مردم را به سمت افراط گریی می کشاند.

 

وی درباره سقوط یک فروند هواپیمای مصری که از پاریس عازم قاهره بود و سناریوهای احتمالی درباره دلایل سقوط این هواپیما گفت: ما باید منتظر نتایج بررسی ها در این باره بمانیم. هیچ چیز غیر ممکن نیست.

 

این کارشناس ادامه داد: طبیعتا یک حمله تروریستی به این هواپیما هم قابل تصور است. اما چنین حمله تروریستی طبیعتا می توانست در اوایل حرکت هواپیما رخ دهد. پس ما باید منتظر نتایج تحقیقات بمانیم. همچنین سناریویی مشابه سناریوی سقوط هواپیمای ژرمن وینگز در کوه های آلپ که اقدام عمدی کمک خلبان آن منجر به سقوط این هواپیما شد امکان پذیر است.

 

لودرس در ادامه درباره مسئله سقوط هواپیماهای خطوط  هوایی مصر که در مدت زمان کوتاهی به حدود سه فروند رسیده است گفت: طبیعتا چنین شرایطی از آنجایی که توریسم یکی از منابع درآمد بزرگ برای این کشور است یک فاجعه محسوب می شود. در حقیقت شرایط امنیتی در مصر بخصوص نتیجه اقدامات بسیار سرکوبگرانه دولت عبدالفتاح السیسی دشوار است. نتیجه سیاست های رییس جمهور مصر بی ثباتی های بزرگی را به خصوص در سینا که در آن نارضایتی زیادی از دولت مرکزی در قاهره وجود دارد ایجاد کرده است.

 

این کارشناس برجسته آلمانی همچنین از تشدید تروریسم در مصر و همچنین شرایط ناپایدار در لیبی که به این وضعیت دامن می زند سخن گفته و تاکید کرد که اما در چنین شرایطی هیچ تصمیمی از طرف دولت السیسی برای اصلاحات سیاسی و یک سیاست اقتصادی که به نفع عموم مردم باشد دیده نمی شود. تا آنجا که اوضاع در مصر همچنان دشوار باقی می ماند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: رییس جمهور مصر در نهایت سختگیری، در برابر هر گونه انتقادی واکنش نشان می دهد. بیش از چهل هزار مصری در زندان های مصر به سر می برند. این یک جو بسیار سرکوبگرانه و یک خطای بسیار بزرگ از طرف رژیم السیسی است که بر این باور است با سرکوب باورنکردنی می تواند ترور را شکست دهد. این نتیجه عکس می دهد. همواره انسان های زیادی در مصر به سمت افراط گرایی رو می آورند./847/ب102/د

ارسال نظرات