۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۲۸۸۲۲
چمران تشریح کرد؛

جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران

رییس شورای اسلامی شهر تهران به تشریح جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: 117 هزار عضو در شوراها به دلیل اینکه در رگ‌های حیاتی جامعه اسلامی ایران همراه با مردم زندگی می‌کنند بهتر از هر دستگاهی نسبت به مشکلات مردم و راه‌حل‌های آن آگاهی دارند.
مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه به همراه نمایندگان شورای عالی استان‌ها در محل سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به تشریح جایگاه سازمان شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: 117 هزار عضو در شوراها به دلیل اینکه در رگ‌های حیاتی جامعه اسلامی ایران همراه با مردم زندگی می‌کنند بهتر از هر دستگاهی نسبت به مشکلات مردم و راه‌حل‌های آن آگاهی دارند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها هرسال تلاش بر آن دارد که با مراجع و علما دیدار داشته باشد، اظهار کرد: این اعضا با سفر به استان قم در جوار حضرت معصومه(س) به دنبال تزکیه و تطهیر روحی برای ارائه خدمتی صادقانه هستند.

 

چمران با اشاره به اینکه تأخیر تشکیل شوراها از زمان دستور رسمی امام خمینی(ره) مقدمه عقب مانگی از برنامه‌های و سیاست‌های کلی آن بوده است، تصریح کرد: در سال جاری اعضای شورای عالی استان‌ها باهمت و تلاش مضاعف به دنبال کشف و پی گیری راه‌های حل موانع و آبادسازی شهر و روستا تلاش کرده است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نظر حضرت امام خمینی(ره) در خصوص شوراها گفت: امام راحل فرمودند«در جهت استقرار حکومت مردمی در ایران و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش که از ضرورت‌های جمهوری اسلامی است لازم می‌دانم بی‌درنگ به تهیه آیین‌نامه اجرایی شوراها برای اداره امور محلی شهر و روستا در سراسر ایران اقدام و پس از تصویب به دولت ابلاغ نمایید تا دولت بلافاصله به مرحله اجرا درآورد».

 

وی در ادامه یادآور شد: برای دست‌یابی به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل شوراها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اساس آبادانی کشور به عملکرد شوراها بستگی دارد، گفت: در جریان دیدار با مراجع و علما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم مسیر آبادانی کشور را بر اساس تفکر دین مبین اسلام پی گیری کنیم./837/پ202/ج1

ارسال نظرات