۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۲۸۸۹۱
از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار؛

نشست علمی تقابل اهل سنت و وهابیت برگزار شد

نشست علمی«تقابل اهل سنت و وهابیت» از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار همراه با رونمایی از نرم افزار وهابیت و سلفیت چیست درقم برگزار شد.
نرم افزار وهابیت چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و هفتمین نشست علمی مرکز فقهی ائمه اطهار با هدف شناخت  نقد سلفیه با عنوان «تقابل اهل سنت و وهابیت»، عصر امروز در سالن همایش های این مرکز با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.

 

در این نشست دکتر عصام العماد محقق علوم اسلامی، شیعه‌شناس، متخصص در علم رجال و حدیث و تاریخ و مدرس جامعة المصطفی العالمیة سخنرانی کرد؛ وی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های مذاهب عربستان سعودی و یکی از علمای وهابیت بود که شیعه شد.

 

همچنین دبیری علمی این نشست را نیز حجت‌الاسلام محمدمحسن مروجی طبسی، مدیر گروه فرق شیعی و عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و پژوهشگر تاریخ برعهده داشت.

 

گفتنی است، این نشست که قرار بود در ساعت 18:30 دقیقه برگزار شود با تأخیر 45 دقیقه ای، ساعت 19:15 برگزار شد که همین موضوع باعث شد تعدادی از حاضران قبل از آغاز مراسم سالن را ترک کنند.

 

شایان ذکر است در پایان این نشست و پس از پاسخ گویی سخنران به سؤالات حاضران از نرم افزار وهابیت و سلفیت چیست؟ که توسط مرکز تحقیقات رایانه ای علوم اسلامی(نور) تولید شده است، رونمایی شد./1330/ت303/ی

 

 

ارسال نظرات