۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۲۹۷۶۸
مدیرکل اوقاف استان خراسان جنوبی:

۹۰ درصد موقوفات خراسان جنوبی در قالب عملیات عمرانی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه درآمد موقوفات امسال در استان بالغ بر ۶۳ درصد رشد داشته است گفت: در حال حاضر در ۹۵ درصد بقاع متبرکه خراسان جنوبی فعالیت عمرانی انجام می‌شود.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: خوشبختانه اقبال مردم خراسان جنوبی به سمت و سوی برنامه‌های قرآنی و وقفیات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش اصحاب رسانه و با همت کارکنان اوقاف خراسان جنوبی وقف در استان فرهنگ‌سازی شده است افزود: استقبال مردم به امور مذهبی افزایش یافته و هجمه به سمت مباحث مذهبی بیشتر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: قیمت‌گذاری موقوفات را آغاز کردیم تا مشخص شود که موقوفات ما در استان چقدر سرمایه دارد و ارزش موقوفات مشخص شود.

گرایلی با بیان اینکه امسال درآمدهای موقوفات خراسان جنوبی 63 درصد رشد داشته است افزود: در بقاع متبرکه خراسان جنوبی 67 درصد سهم کارهای عمرانی و 30 درصد سهم برنامه‌های مدیریتی، فرهنگی، هزینه‌های جاری، نیروی انسانی، آب، برق و غیره است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این چند سال گذشته شاهد رشد فعالیت در بخش‌های عمرانی بقاع متبرکه خراسان جنوبی بودیم اظهار داشت: در 95 درصد بقاع متبرکه ما کارهای عمرانی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برای بقاع متبرکه در استان که ظرفیت لازم دارند از طرح زائر پذیر استفاده و با توجه به میزان زائران که به آن بقعه مراجعه می‌کنند خدمات ارائه می‌شود.

گرایلی افزود: در امامزاده مصعبی و کریمو تاکنون توانسته‌ایم با برقراری وهماهنگی با میراث فرهنگی، گردشگری استان به زائران خدمات متناسب ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در مدت 5 سال گذشته هزار موقوفه در استان کشف شد اظهار داشت: در بخش سند دار کردن موقوفات خراسان جنوبی جزو استان‌های بر‌تر در کشور است و اگر موقوفات سنددار شوند پرونده‌های مراجعه ما به دادگستری کمتر می‌شود./

ارسال نظرات