۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۳۱۱۲۴
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت الهی در 47 بقعه متبرکه خراسان جنوبی/ افتتاح درمانگاه امامزادگان باقریه بیرجند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای طرح ضیافت الهی در 47 بقعه متبرکه خراسان جنوبی خبر داد.
رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،‌ حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در قالب طرح ضیافت الهی بیش از 45 مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند، اظهار داشت:‌ از این مبلغان تعداد 12 مبلغ اعزامی از قم،‌ 25 مبلغ بومی و هشت مبلغ مستقر هستند.

وی به ویژه برنامه‌های طرح ضیافت الهی اشاره کرد و گفت: برگزاری خیمه‌های معرفت، نماز جماعت، سخنرانی، جشن ولادت امام حسن(ع)، کلاس تفسیر قرآن، محفل انس با قرآن و غیره از جمله برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وجود 8 هزار و 680 موقوفه، 20 هزار رقبه و 196 بقعه متبرکه در استان خبر داد و افزود:‌ طرح ضیافت الهی از 17 خردادماه جاری تا 17 تیرماه سال‌جاری در 47 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

گرایلی اذعان داشت: طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی هم‌زمان با فرارسیدن تعطیلات تابستانی و ماه مبارک رمضان در امامزاده‌ها و بقاع‌ متبرکه استان برگزار می‌شود.

اجرای طرح نشاط معنوی در 47 بقعه متبرکه

وی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی در سه مرحله در 47 بقعه متبرکه خراسان جنوبی تابستان امسال برگزار می‌شود افزود:‌ مرحله نخست این طرح از 18 خرداد آغاز و تا 31 شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح در قالب 45 روز اجرا می‌شود، اضافه کرد:‌ تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان و تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان از جمله اهداف این طرح است.

گرایلی حفظ موضوعی قرآن، تصحیح قرائت نماز، انس با قرآن و غیره را از برنامه‌های طرح نشاط معنوی عنوان کرد.

وی از برگزاری دوره‌های امامزاده شناسی خبر داد و ادامه داد:‌ در قالب این اردوها افراد با شخصیت امامزادگان خراسان جنوبی آشنا می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از حضور دو قاری برجسته قرآنی به نام سید جواد حسینی و علی محمد شمیس در استان خبر داد و ادامه داد:‌ آقای حسینی در پنجم و ششم ماه مبارک رمضان و آقای علی محمد شمیس روزهای 20، 21 و 22 ماه رمضان در استان برنامه دارند.

گرایلی ادامه داد:‌ همچنین مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم به صورت محوری در امامزاده طبس و امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم رحلت حضرت خدیجه در دهم ماه رمضان خبر داد و اضافه کرد:‌ این مراسم در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و تقویت فرهنگ استفاده از اسامی اسلامی برگزار می‌شود.

افتتاح درمانگاه امامزادگان باقریه بیرجند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اذعان داشت: درمانگاه امامزادگان باقریه همزمان با 15 ماه مبارک رمضان به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

گرایلی به خدمات ارائه شده در این مرکز اشاره کرد و ادامه داد:‌ مرکز طب سنتی با حضور دکتر نواب‌زاده،‌ متخصص داخلی، دندان‌پزشکی و غیره از جمله خدمات این مرکز است.

وی از ثبت 17 وقف جدید از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت:‌ سهمیه خراسان جنوبی برای ثبت وقف در سال 95، 200 مورد تعیین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه وقف‌های قرآنی در استان بسیار کم است تاکید کرد:‌ باید در این زمینه کار فرهنگی و رسانه‌ای انجام شود.

گرایلی با اشاره به اینکه در قالب طرح افطاری ساده در سال‌های گذشته حدود 800 تا یک‌هزار و 200 نفر اطعام شدند، اظهار داشت: در امامزادگان فردوس و امامزادگان باقریه بیرجند امسال طرح افطاری ساده در راستای دوری از تجمل و ترویج افطاری‌های ساده برگزار می‌شود.

وی به مسابقات قرآن سازمان اوقاف نیز اشاره و تصریح کرد:‌ سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی در 27 و 28 مردادماه برگزار می‌شود./922/101/ب3

ارسال نظرات