۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۳۸۲
امام جمعه بابل:

مسؤولان با برنامه ریزی مناسب نسل جوان را جذب مساجد کنند

امام جمعه بابل با تاکید بر برنامه ریزی مناسب برای ماه مبارک رمضان از سوی دست اندرکاران مساجد، گفت: فضای دلنشین و جذاب مساجد همراه با برنامه های متنوع به ویژه برای نوجوانان و جوانان باشد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل امروز در نشستی با روحانیان و فعالان مساجد شهرستان در مسجد خاتم الانبیای بابل با اشاره به برکات ماه مبارک، گفت: خدای متعال ماه رمضان را فرصتی برای مؤمنان قرار داده است تا عالی ترین درجات را از این مهمانی خدا و از ظرفیت نهفته در آن برای خود فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: براساس آیات و روایات، مؤمنان با گرفتن روزه و تحمل گرسنگی و تشنگی تعبد خود را نسبت به خدای متعال نشان می دهند و درجاتی را کسب می کنند که در هیچ زمان دیگر به دست نمی آید.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابل با بیان این مطلب که پاداش روزه داری در ماه رمضان با هیچ عملی در این ماه برابری نمی کند، خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از معصومین(ع)، نام یکی از درهای بهشت ریان است که تنها روزه داران از آن در وارد می شوند.

 

وی افزود: سیری شکم انسان را از خدای متعال دور می کند از این رو روزه داری فرصتی برای تقرب انسان به خدای متعال محسوب می شود.

 

حجت الاسلام روحانی بر لزوم برنامه ریزی دقیق و همکاری روحانیان با فعالان و دست اندرکاران مساجد برای بهره گیری دقیق و مناسب از فرصت ماه رمضان، گفت: آنچه در ماه مبارک رمضان اهمیت ویژه ای دارد برگزاری تمام نمازهای جماعت در مساجد است.

 

وی با اشاره به کوتاه بودن شب های ماه مبارک رمضان امسال، اظهار داشت: با برنامه ریزی درست از طولانی شدن برنامه های مساجد تا حدامکان پرهیز شود تا موجب خستگی و دلزدگی را فراهم نکند.

 

امام جمعه بابل با تاکید بر برپا بودن منابر در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: وعاظ و روحانیان بر روی منابر به تناسب روز و نیاز مردم با آنها سخن بگویند.

 

وی با ابراز تأسف از کم لطفی برخی افراد نسبت به سخنرانی ها و منابر در ماه رمضان، افزود: آحاد جامعه نیازمند موعظه و تذکر هستند و ماه مبارک رمضان فصل تبلیغ و بیان روایات و آیات است.

 

حجت الاسلام روحانی حضور گسترده مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از زیباترین صحنه هایی که در ماه رمضان خلق می شود، حضور گسترده مؤمنان در نماز جماعت و نشستن پای منابر و موعظه ها است.

 

وی ادامه داد: فضای دلنشین و جذاب مساجد همراه با برنامه های متنوع برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان فرصتی گرانقدر برای فعالان مساجد است.

 

امام جمعه بابل با تاکید بر نگه داشتن حرمت ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: همه ما در قبال حرمت ماه مبارک رمضان مسؤول هستیم و نباید کسی اجازه حرمت شکنی در این ماه را پیدا کند.

 

وی تذکر لسانی را وظیفه همگانی بیان کرد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای الهی بر دوش احاد جامعه است تا گناه در جامعه به امری عادی تبدیل نشود.

 

حجت الاسلام روحانی با درخواست از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای برخورد با مصادیق روزه خواری در ملأ عام و حرمت شکنی ماه رمضان، گفت: با جدیت با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان برخورد شود و کسی حق روزه خواری به هر دلیل به صورت علنی و در ملأ عام را ندارد./202/1313/ب1

ارسال نظرات