۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۳۲۲۷۰
استاد حوزه علمیه کرمان:

ولنگاری فرهنگی ریشه در کم کاری متولیان فرهنگی دارد

مشاور حوزه علمیه کرمان با اشاره به عوامل نابسامانی اوضاع فرهنگی کشور، گفت: وقتی می بینیم که قضیه فرهنگ پدر خوانده های متعددی پیدا کرده است که هریک عهده دار وظیفه خود نیستند، به طبع دچار ولنگاری فرهنگی خواهیم شد.
فرهنگ

حجت الاسلام حسن نور اللهی، استاد حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به عوامل نابسامانی اوضاع فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: ریشه مشکلات در نبود مدیریت قوی و صحیح مسایل فرهنگی است.

 

استاد حوزه علمیه کرمان افزود: وقتی می بینیم که قضیه فرهنگ پدر خوانده های متعددی پیدا کرده است که هریک عهده دار وظیفه خود نیستند، به یقین دچار ولنگاری فرهنگی خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: اسف بار است که متولیان فرهنگی در انجام وظیفه خود کوتاهی می کنند و احساس وظیفه ندارند و عمق فاجعه را هنوز درک نکرده اند.

 

این کار شناس مسایل دینی اظهار داشت: اسف بار تر این است که وقتی با مدیران و دست اندرکاران فرهنگی استان و یا کشور به بحث می نشینیم و اوضاع را رصد می کنیم، آنان در جهت فرار از کوتاهی ها و خطا ها، دست به توجیه می زنند و هرگز زیر بار اشتباهات خویش و پذیرش مشکل نمی روند.

 

این مشاور حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: این عدم قبول مسؤولیت و یا عدم احساس مسؤولیت ناشی از ضعف ایمان مسؤولان به مبانی دینی اسلامی و فقدان ترس از قیامت است.

 

وی به دومین عامل دیگر ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و افزود: عامل اساسی دیگر نگاه های متفاوت و در برخی مواقع اشتباه مسئولان به مقوله فرهنگ بوده است که زمینه ولنگاری فرهنگی را فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام نور اللهی در پایان به تشریح بیشتر این مسأله پرداخت و گفت: هر مدیر و مسؤول فرهنگی این مفهوم را بر اساس مبنای فکری خویش تعریف می کند که در بیشتر مواقع این تعاریف از جهت جامعیت و یا مانعیت دچار مشکل بوده است./9701/302/ب3

ارسال نظرات