۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۳۲۴۷۶
امام جمعه بیرجند:

معنویت در مردمان ‌کویر موج می‌زند/ حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی از قدمتی ۷۰۰ ساله برخوردار است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در خراسان جنوبی از قدمتی ۷۰۰ ساله برخوردار است، گفت: خراسان جنوبی از نظر درآمد جزو آخرین استا‌ن‌های کشور اما از نظر کمک‌های مردمی جزو استان‌های نخست در کشور است.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در دیدار با کاروان شمیم وحی اظهار داشت: خدا را به دلیل داشتن نعمت‌های زیاد به ویژه نعمت قاریان حافظان قرآنی شاکر هستیم.

وی با بیان اینکه امروز سه رخنه در حوزه قرآنی، اجتماعی و انقلابی داریم، افزود: آنچه که امروز به نام قرآن و دین ارائه می‌دهیم با آنچه که تا کنون ارائه دادیم فاصله زیادی دارد.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: مساجد ما هنوز به صورت سکولار یعنی مانند نمازخانه است و هنوز مساجد ما ربطی به قرآن ندارد و در مبحثی دیگر ائمه در نابی برای ما بوده اما در موارد مختلف وجهه خوبی از ائمه به تصویر نکشیدیم.

رضایی‌بیرجندی گفت: دین به وجود آمده تا ما را به خیر برساند اما امروزه با اعمال ما مانند کشتار و جنگ‌ها دین سبب بدبختی برای ما شده ‌و چقدر تا کنون به اسم دین انسان کشته شده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در خراسان جنوبی از قدمتی 700 ساله برخوردار است، اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر درآمد جزو آخرین استا‌ن‌های کشور اما از نظر کمک‌های مردمی جزو استان‌های نخست در کشور است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه معنویت در وجود مردمان این خطه از کویر موج می‌زند، گفت: از نظر امنیت مرزهای خوبی داریم و انسان‌های فرهیخته جزو مهم‌ترین منابع برای استان ما هستند.

رضایی‌بیرجندی از حمایت مباحث علمی، طب، نجوم و انجمن‌های علمی در استان خراسان جنوبی خبر داد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: کاروان شمیم وحی با ورود خود به خراسان جنوبی وشهر بیرجند در گام نخست به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و بعد از آن به دیدار با امام جمعه بیرجند اقدام کرد.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان با بیان اینکه  طرح‌های محرومیت‌زدایی در دستور کار این کاروان است، افزود: آزادسازی زندانیان، ترتیل و قرائت قرآن کریم در زندان، سرکشی از خانواده‌های محرومان و شهدا از دیگر برنامه‌های در دستور کار در خراسان جنوبی است.

وی به استعدادیابی قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: پیوستن به دریای عظمت و آمیزه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این کاروان است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در شورای عالی موسسه قرآنی فضایی ایجاد می‌شود تا خدمت رسانی به مجموعه‌های قرآنی بیشتر و موازی کاری‌ها کمتر شود که در این راستا نخستین پروانه فعالیت قرآنی اولوالالباب که مشترک بین فرهنگ و ارشاد اسلامی وموسسه دارالقرآن کریم است به صورت نمادین اهدا شد./922/101/ب3

ارسال نظرات