۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۴۹۸
آیت الله حائری شیرازی مطرح کرد:

حق وتوی ۵ کشور نشان دهنده بی عدالتی در سازمان ملل

آيت‌الله حائری شیرازی گفت: اینکه تنها پنج کشور دارای حق وتو در سازمان ملل هستند و می‌توانند با یک نظر در مورد دیگران تصمیم بگیرند نشان‌دهنده‌ بی‌عدالتی بزرگ است و کشورهای عضو نیز نه از سر اختیار که بلکه از سر ناچاری عضو این زورخانه شده‌اند.
محی الدین حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عصر امروز در جمع اعضای دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی با اشاره به انسان شناسی غربی و انسان شناسی اسلامی، اظهار داشت: غرب در تعریف انسان دچار ضعف است.

 

وی با بیان اینکه تعریف غرب از انسان با تعریف اسلام متفاوت است، ادامه داد: غرب از انسان و فلسفه‌ وجودی او هیچ نمی‌داند و یک انسان شناسی به دور از حقیقت و هستی انسان ارائه می دهد و بشریت را به بی راهه هدایت می کند.

 

آیت الله حائری با اشاره به انسان شناسی حقیقی در حوزه تفکر اسلامی، خاطرنشان کرد: غرب از منبع شناخت حقیقی انسان دور و از تعریف صحیح انسان عاجز است، دین اسلام به انسان ‌شناسی حقیقی آگاه است و از منبع الهی به این توفیق دارد.

 

وی با تأکید بر طرح ریزی دستگاه آموزشی و تربیتی کشور بر اساس انسان شناسی اسلامی و الهی، گفت: باید در دستگاه تعلیم و تربیت ما نیز کتاب تربیتی بر اساس علوم انسانی اسلامی داشته باشیم و بر این اساس به تربیت نسل جوان بپردازیم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آموزش و پرورش ما هنوز از محدوده‌ نظریات خارج نشده و در مسیری حرکت می‌کند که پایان آن تنها مدرک گرایی است، تصریح کرد: پایان هدایت تحصیلی باید توأم با روحیه تولید علم و با نیت الهی باشد.

 

وی با بیان اینکه این موضوع درباره حوزه های علمیه نیز صادق است، ابراز داشت: حوزه های علمیه نیز به جای اینکه اصول خود را حفظ و بر اساس شناخت اسلامی طرح ریزی کند از دانشگاه و سیستم آن تقلید کرده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه آغاز مدیریت و تربیت صحیح را از خانواده ها دانست و ادامه داد: مدیریت اسلامی باید از خانواده آغاز شود و از همان ابتدا کودک در خانه طعم آزادی، کرامت انسانی، احترام و عشق را تجربه کند تا در مدرسه نیز تربیت ‌پذیر باشد.

 

وی با اشاره به شیوه مدیریتی و نفوذ دیکتاتوری در سیستم آن ها، اذعان داشت: آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه جزء کشورهایی هستند که در مورد آزادی اغراق می کنند و اساس مدیرت آنها دیکتاتوری است و آزادی تنها شعار است.

 

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به بی‌عدالتی ‌های موجود در سازمان ملل، گفت: اینکه تنها پنج کشور دارای حق وتو هستند و می‌توانند با یک نظر در مورد دیگران تصمیم بگیرند نشان‌دهنده‌ بی‌عدالتی بزرگ است و کشورهای عضو نیز نه از سر اختیار که بلکه از سر ناچاری عضو این زورخانه شده‌اند./202/854/ب1

ارسال نظرات