۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۳۲۷۱۴
کارشناس ديني:

توحيد اصل و ريشه دين است

کارشناس ديني با بيان اينکه هيچ کس به غير از خدا ذات ندارد و ما فعل خداوند متعال محسوب مي شويم و خداوند در ما ظهور کرده و ما مخلوق خدا هستيم، گفت: خداوند کمال مطلق است.
حجت الاسلام محمدرضا لاجوردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا لاجوردي، کارشناس ديني چهارشنبه شب در جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) دارالسياده علوي، با اشاره به اينکه برخي عنوان مي کنند که چرا بايد حکومت ايران آخوندي باشد و اين نوع حکومت را ديکتاتوري عنوان مي کنند، گفت: معاندان با بهره گيري از مطالب فلسفي به دنبال تخريب اذهان و وارونه جلوه دادن مسائل اجتماعي هستند.

 

وي افزود: دينداري به معناي باور اصول است که به آن اصول، دين و مذهب گفته مي شود که بايد بعد از آن به اخلاقيات و احکام پايبند بود.

 

حجت الاسلام لاجوردي، تقليد در اصول دين را جايز ندانست و گفت: اصل و اساس دين توحيد است که به عنوان ريشه محسوب مي شود.

 

اين کارشناس ديني با اشاره به اينکه پيامبري و امامت از شروط توحيد است، ابراز کرد: امام رضا(ع) در حديث سلسله الذهب به اهالي نيشابور فرمود، توحيد به عنوان پناهگاه من است و کساني که توحيد خداوند را قبول داشته باشند، از عذاب الهي در امان هستند.

 

وي با بيان اينکه برخي با ديدن يک عيب از يک شيعه، مذهب تشيع را زير سؤال مي برند و ديگر اديان را بزرگ جلوه مي دهند، افزود: برخي دينداري شان داراي اشکال است که اين عيب را نمي توان به دين بسط داد و اعمال ما ربطي به اصل و اساس اسلام ندارد.

 

حجت الاسلام لاجوردي گفت: امام رضا(ع) امامت خود را دنباله رسالت پيامبر(ص) دانست، از اين رو توحيد بدون امامت نمي تواند پناهگاه محسوب شود.

 

اين کارشناس ديني با بيان اينکه برخي از اهل تسنن و کفار به دليل اينکه مستضعف فکري هستند و داراي عقل کافي نيستند، به جهنم نمي روند، بیان کرد: داعش با هدف تضعيف تشيع ايجاد شده است که خود مي تواند گمراه کننده اذهان باشد.

 

وي با اشاره به اينکه توحيد در وجود، يکي از شاخه هاي توحيد است، افزود: توحيد در وجود به معناي وجود مستقل و داراي ذات است.

 

حجت الاسلام لاجوردي گفت: هيچ کس به غير از خدا ذات ندارد و ما فعل خداوند متعال محسوب مي شويم و خداوند در ما ظهور کرده و ما مخلوق خدا هستيم.

 

اين کارشناس ديني با بيان اينکه خداوند کمال مطلق است و نامتناهي بودن وجود او يکي از دلايل يگانگي خدا محسوب مي شود، گفت: عدم يگانگي خداوند موجب از بين رفتن نظم زمين مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات