۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۳۸۳۵
امام‌جمعه هشترود مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی برای جلوگیری از موازی کاری

حجت الاسلام رحیمی گفت: برای جلوگیری از موازی کاری دستگاه های فرهنگی کشور نیازمند تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرستان ها هستیم.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رحیمی، امام‌جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ و عدم توجه دستگاه‌ها به این امر، اظهار داشت: بارها رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که فرهنگ ما دچار ولنگاری است و در بحث تولید محتوای فرهنگی دچار کم‌کاری و ضعف هستیم.

 

وی با اشاره به عمق نگرش مدیریتی و شناخت رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب با دستور تشکیل قرارگاه فرهنگی خواهان جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌ها درزمینه فرهنگی هستند و باید در شهرستان‌ها نیز با ایجاد قرارگاه مدیریت فرهنگی گام‌های اساسی برداشته شود و مسأله فرهنگ از این وضعیت خارج شود.

 

امام‌جمعه هشترود با اشاره به تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرستان‌ها، یادآور شد: فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌ها تعطیل‌شده که عمده مشکل آن‌ها بروکراسی اداری و یا کمبود نقدینگی است، مسؤولان باید با بررسی مشکلات آن‌ها، زمینه را برای فعالیت دوباره و درنتیجه کاهش نرخ بیکاری شهرستان‌ها فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه بانک‌ها نقش اساسی در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند، ادامه داد: بانک‌ها از طریق همکاری با تولیدکنندگان و اعطای تسهیلات به آن‌ها، در خروج واحدهای تولیدی از بحران کمک کنند، بانک‌ها باید به فکر اقتصاد و تولید باشند و نباید تنها هدف خود را از رابطه با مردم کسب سود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام رحیمی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی درون‌نگر بوده و بر حمایت از تولید داخلی تکیه دارد، گفت: واردات کالا به‌ویژه به‌صورت قاچاق باعث شده تولیدکننده داخلی نتواند به حیات خود ادامه دهد و دولت باید در مقابل این اقدام‌ها ایستادگی کند، نباید به تولیدکنندگان فشار وارد کنیم و ضروری است از چرخه تولید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در تولید کالای باکیفیت و خرید محصولات داخلی، افزود: تولیدکنندگان باید کیفیت محصول خود را افزایش دهند تا مردم برای خرید کالای تولید داخل ترغیب شود تا زمانی که فرهنگ‌سازی صورت نگرفته و این شیوه در جامعه ترویج نشود، تولیدکننده ما نمی‌تواند از تولید خود نتیجه قطعی و مطلوب را حاصل کند.

 

وی با اشاره به این‌که دولت باید با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا که موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی می‌شود، اقدام جدی و عملی داشته باشد، گفت: مسؤولان نظام همان‌طور که رهبری تأکید داشتند؛ باید مسأله مالیات را جدی بگیرند و مردم نیز در این امر همکاری‌ لازم را داشته باشند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اصلاح نظام مالیاتی کشور، ساختار نظام پولی و بانکی و همچنین نحوه هزینه بودجه بایستی موردبازنگری قرار گیرد، تصریح کرد: آنچه مسلم است همه ملت ایران در عمل به دستورات رهبری عنایت ویژه داشته و دارند، مسؤولان نیز باید به همین اندازه در عمل به منویات رهبر انقلاب پیشگام باشند./854/303/ب2

ارسال نظرات